08
پنج شنبه 1 تیر 1402
شماره 8807
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شیرجه در تابستان

تفریح
«خوشبخت کسی است که یک استخر آب داشته باشد.» این جمله حکیمانه را حتما یک آدم عاقلی در طول تاریخ گفته؛ شاید فیلسوفی که داشته می‌پریده توی نهری، یا عارفی که تا گردن در آب فرو رفته بوده.
ویژه
هُرم گرما که از آسمان بر زمین می‌بارد و صورتت را که می‌نوازد، چیزی خنک، حالت را جا می‌آورد یک نوشیدنی که روحت را جلا دهد چیزی که بر این آتش ضماد باشد همان نوشیدنی‌ای که اگرچه حالا مشهورترین‌اش، برای خُمام گیلان است.
جستار تابستان
هفته پیش مرد راننده‌ای را دیدم که روی صورتش یک زخم 5‌سانتی بود؛ اندازه عرض یک قوطی کبریت و عین آل پاچینو توی «صورت زخمی».

حماسه آبدوغ‌خیار

وقتی هرم گرما برود زیر پوست‌تان و خسته از یک روز داغ تابستانی برسید خانه، چلوکباب هم که بگذارند جلوی‌تان، شاید بخورید؛ اما با بی‌میلی.
در قند هندوانه

در قند هندوانه

ایرانی‌ها از گرمای گزنده تابستان فلاتی که روی آن گذران می‌کنند به چیزهای زیادی پناه می‌برند؛ خنکای بادگیرها، طعم سرد شربت‌ها و عرق‌ها، معجون یخ‌زده آب‌دوغ خیار و از همه شیرین‌تر و دم‌دستی‌تر و محبوب‌تر و لذیذتر، تردی سرد و شیرینی هندوانه.
برای فصل گندم...
آفتاب‌ را باید ستود که در پس هر شب تار گرفتاری و مصیبت و تلخی، هر صبح با شور و حرارت رخ نما می‌شود.
شعر تابستان
آنهایی که اهل شعر هستند، اگر قرار باشد بگویند با شنیدن نام زمستان به یاد کدام شاعر می‌افتند، احتمالا اول از همه نام مهدی اخوان ثالث را می‌برند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
بار دومی است که «سووشون» را می‌خوانم و این روزها با رضایت بیشتری زن و مادر هستم.
همین الان که ما داریم در هوای حدود 35درجه تهران نفس می‌کشیم و تیغ آفتاب روی سرمان است، دمای هوای سرعین در استان اردبیل حدودا 18درجه است.