04
پنج شنبه 1 تیر 1402
شماره 8807
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تعطیلی پرحاشیه

چهره روز
تعطیل کردن 2روز آخر هفته، سال‌هاست که با اهداف مختلف اعم از توجه به خانواده، رونق گردشگری، متناسب‌سازی بیشتر با بازارهای جهانی و... در مجلس، دولت و محافل کارشناسی موردبحث بوده؛ اما هیچ‌گاه نظر واحدی در مورد آن ایجاد نشده است.
ویژه
خبر: محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش سرمایه 2 بانک دولتی به‌زودی انجام می‌شود، اعلام کرد: سال‌جاری در نخستین گام قرار است 2 بانک ملی و سپه، از ظرفیت افزایش سرمایه استفاده کنند که درصورت بروز این اتفاق، بخشی از حوزه‌های ارائه تسهیلات به‌ویژه تسهیلات خرد به مردم، وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری عمران و ساختمان معین‌کوثر وابسته به سازمان اقتصادی کوثر از خروج این سازمان از 2پروژه زیان‌ده «برج‌های دوقلوی‌کیو خرم‌آباد و مجتمع تجاری یاسوج» به نفع مردم و جامعه ایثارگری خبر داد.‌
مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی درباره ساختار مالکیت در صنعت خودرو‌سازی‌ استدلال کرد بیش از 72درصد سهام سایپا و 52درصد سهام ایران‌خودرو در اختیار دولت یا نهاد‌های عمومی وابسته به دولت هستند.
بازار
مقایسه قیمت کالاهای اساسی و اقلام غذایی پرمصرف خانوار در آخرین هفته خرداد، با بهای این کالاها در زمان مشابه سال قبل نشان می‌دهد برنج و روغن تنها کالاهایی بودند که در این بازه زمانی درصدی از کاهش قیمت را تجربه کرده‌اند.

راه نجات از تنش‌آبی در 5سال آینده

‌حجم کل بارش‌ها در تراز آبی ایران سالانه 396.4میلیارد مترمکعب است که معادل 72درصد آن تبخیر می‌شود‌
گزارش
وضعیت بیلان یا تراز آبی ایران اصلا خوب نیست و بلکه نگران‌کننده است. حال سؤال اینجاست که راه نجات از تنش و جنگ آبی در 5سال آینده چیست؟ آمارهای رسمی را می‌توان یک هشدار ملی قلمداد کرد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتشار جزئیات جدول اقلام غذایی در طرح ملی کالابرگ الکترونیک، اعلام کرد: کالاهای موجود در این طرح براساس قیمت کالاها مصوب اردیبهشت۱۴۰۱ به مردم فروخته خواهد شد که اختلاف آن با قیمت‌های اردیبهشت امسال برای یک سبد ۴۳۹هزار تومانی به ۴۰۷هزار تومان می‌رسد؛ اما اصل ماجرا چیست؟