08
پنج شنبه 13 مرداد 1401
شماره 8560
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

شهر عاشورا

نگاه
ایام محرم امسال هم درست مثل هر سال با برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی پر شده و البته به‌خاطر روند افزایشی کرونا، اغلب این برنامه‌ها در فضاهای باز برگزار می‌شود تا بیماری، مردم را تهدید نکند.
ویژه
وزن بساطش زیاد بود، حدود 50جلد کتاب درون یک چهارچرخ و یک کوله‌پشتی بزرگ و سنگین روی دوش، ایستگاه به ایستگاه، خط به خط، قطار به قطار، واگن به واگن همه را برای فروش کتاب‌هایش امتحان می‌کرد.
میرزا سیدکاظم مستوفی تفرشی از صاحب‌منصبان عصر قاجار بود. در هنگام پادشاهی محمدشاه به دیوان وارد شد.
بدون تردید عزاداری بر امامان معصوم و اشک ریختن بر مظلومیت آنان یکی از مظاهر فرهنگ شیعی است.
روز خبرنگار
من عاشقش شدم و دیدم راه گریز ندارم. داستان از اینجا آغاز شد؛ هنوز 20سالم نشده بود که یک روز یکی از دوستانم چند نوار کاست آورد و گفت «اینها را گوش بده و هرچی گفت بنویس، واو به واو، از خجالتت هم در میام» و رفت.

علم‌بندان ماسوله

سرزمین من
آنها که بر بام‌ها ایستاده‌اند، مه را نمی‌بینند که سراسیمه از بلندای کوه‌ها سرازیر شده است. آنها که در کوچه‌پس کوچه‌های تنگ، راه می‌روند، شمعدانی‌ها را بر رف پنجره‌ها نمی‌بینند. آنها که سنج‌ها را به هم می‌کوبند، آوای چشمه‌ها را که نه، تنها قصیده‌ ایستادن را می‌شنوند و تشنگی.
من حسین‌ام، پناهی‌ام

من حسین‌ام، پناهی‌ام

«جا مانده است / چیزی، جایی / که هیچ‌گاه دیگر / هیچ‌چیز / جایش را پر نخواهد کرد / نه موهای سیاه / نه دندان‌های سفید» آخرش هم معلوم نشد دقیقا چه‌کاره است؛ شاعر است یا هنرپیشه، نویسنده است یا کارگردان تئاتر. معلمی و طلبگی هم کرده بود.
در ستایش جاودانگی
شاید بزرگ‌ترین حسرت ازلی و احتمالا ابدی انسان جاودانگی باشد، از پدر ما که با وسوسه نامیرایی دل به دامان زمین داد تا تصور اساطیری آدمیان از خدایگان‌شان.از زئوس تا گیلگمش. آدمی در جست‌و‌جوی انوشگی ست و بقا و ماندن.