• پنج شنبه 13 مرداد 1401
  • الْخَمِيس 6 محرم 1444
  • 2022 Aug 04

حسینیه ایران

قدمت و تاریخچه عزاداری‌های سراسر کشور/ چهارده روایت خواندنی درباره واقعه عاشورا

وداع با یاران عاشورایی حاج‌قاسم

سرتاسر شهر را بیرق‎های سیاه اباعبدالله‎الحسین پوشانده است؛ آسمان شهر را بغض سنگینی گرفته و به هر گوشه و کناری که می‎رویم، عطر حسین ع در کوچه‌ها پیچیده است.

هیئتی سکولار؛ متن تلخ است

هیئتی سکولار، سکولار هیئتی نیست. برخی فکر می‌کنند هیئتی سکولار جوان با کروات و شش‌تیغ یا زن بی‌حجاب یا غیره است. سکولار-به معنای عرفی- وقتی پایش به هیئت رسید، حرمت و قیمت یافته‌است.

از کربلا تا خان‎طومان

نمی‎دانیم این چه رمز و رازی است که در فاصله 14قرن از تاریخ اسلام آنچه در برخی مقاطع تاریخی در سوریه، عراق و ایران، یعنی در این مثلث مهم سرزمینی اتفاق افتاده، نه‎تنها شباهت با هم دارند، بلکه در مواردی عینا تکرار شده‎است.

شهر یکپارچه رخت عزا به تن کرد

پایتخت از فردا با اجرای برنامه‌های ویژه آماده برپایی مراسم تاسوعا و عاشورا می‌شود
امروز ششم محرم است؛ ماه خون بر شمشیر؛ ماه عزای حسین ع . پرچم‌های سیاه برافراشته شده‌اند و مردم رخت عزا به تن کرده‌اند و فریاد یا حسین ع بلند است.

آغاز اصلاح مقررات در نظام بانکداری

نمایندگان مجلس از هفته آینده رسیدگی به شور دوم طرح بانکداری ناظر بر مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف این نهاد سیاستگذار و ناظر بازار پول و ارز را آغاز می‌کنند.

بار دیگر عدالت آموزشی

82درصد از رتبه‌های زیر 3000کنکور امسال، جزو 2دهک درآمدی بالای کشور هستند. از طرفی رتبه‌بندی مدارس در کنکور امسال هم تأیید می‌کند که سهم مدارس خاص در کنکور به همین میزان زیاد است؛ مسئله‌ای که خبر از کم‌شدن عدالت آموزشی در کشور می‌دهد؛ موضوعی که جای خالی دانش‌آموزان مستعد اما محروم از حضور در مدارس خاص را به رخ می‌کشد و آینده تحصیلی و فرصت‌های شغلی زیادی را از آنها می‌گیرد.

هزینه ماجراجویی پلوسی، از جیب اقتصاد تایوان

سرانجام پس از هفته‌ها کش‌وقوس‌ دیپلماتیک و تهدیدهای نظامی چین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کرد. نانسی پلوسی نخستین مقام ارشد آمریکایی است که در 25سال گذشته در سفر رسمی به تایوان رفته است.

اتوبوس‌ شب

اجرای 40نسخه تعزیه

ماتمکده‌های دارالخلافه

شورشی که در خلق عالم است...