03
پنج شنبه 13 مرداد 1401
شماره 8560
شهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

آغاز مناسب‌سازی‌ معابر منتهی به منازل مسکونی معلولان

شهرسازی
همزمان با اجرای پروژه‌های پایلوت مناسب‌سازی‌ مناطق ۲۲گانه شهر تهران در سال۱۴۰۱، مناسب‌سازی‌ معابر منتهی به منازل معلولان و جانبازان آغاز شد.
ویژه
با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم، ظهر دیروز از سازه حجمی عصرعاشورا اثر محمود فرشچیان که توسط علی حیدری هنرمند شیرازی ساخته شده است، رونمایی شد.
جلسه اعضای هیأت رئیسه و همچنین مجمع عمومی اتحادیه شرکت‌های قطار شهری کشور به میزبانی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه -مترو- برگزار شد.
نظارت
بارش‌های اخیر شهر تهران سبب افزایش تماس شهروندان با سامانه 137پلاس شد و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

شهر یکپارچه رخت عزا به تن کرد

پایتخت از فردا با اجرای برنامه‌های ویژه آماده برپایی مراسم تاسوعا و عاشورا می‌شود
گزارش
امروز ششم محرم است؛ ماه خون بر شمشیر؛ ماه عزای حسین ع . پرچم‌های سیاه برافراشته شده‌اند و مردم رخت عزا به تن کرده‌اند و فریاد یا حسین ع بلند است.

مهار سیل در کانال‌های مهندسی‌ساز

بخش عمده بارندگی‌های مرداد‌ماه شهر تهران به‌دلیل لایروبی نهر‌ها و ساخت کانال‌های انتقال آب از شهر خارج شد تا به چرخه استفاده دوباره وارد شود
بارندگی‌های مردادماه خسارت زیادی به چند شهر‌ استان تهران و دیگر مناطق کشور زد و باعث شد بسیاری از هموطنان جان خود را از دست بدهند و خانه‌هایی ویران شود.
برگزاری مراسم ملی و مذهبی در میدان آزادی
شهردار منطقه9 به همراه مدیران شهری در بازدید از مجموعه برج و میدان آزادی بر استفاده از ظرفیت های بی نظیر این مجموعه به منظور برگزاری برنامه های ملی و مذهبی فاخر تاکید کرد.
PDF شهر
کوتاه شهر
اسامی ساختمان‌های ناایمن توسط شهرداری در حال به‌روزرسانی است و شهرداری اطلاع‌رسانی عمومی به شهروندان را انجام می‌دهد. از طرف دیگر، دادستانی نیز درخصوص نحوه فعالیت این ساختمان‌ها اقدام می‌کند.
سرپرست سازمان نوسازی شهر تهران از امضای تفاهمنامه تولید ۹هزار واحد مسکونی در راستای اجرای مصوبات قرارگاه تأمین مسکن در پایتخت خبر داد.