24
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400
شماره 8215
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
این روزها که سینماها خلوت‌تر است و پروتکل‌ها هم سفت و سخت رعایت می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم سری به سینما بزنید که هم بعد از مدت‌ها روی پرده نقره‌ای فیلم ببینید و هم چراغی در دل سینماداران و عوامل سینما روشن کنید.
«تاراج» را در همان نخستین روزهای اکران دیدیم. در تابستان گرم ۶۴ و کمی قبل از آمدن «عقاب‌ها». سانس اول سینما استقلال و سالن تقریبا پر از جمعیت. تماشاگری که دل می‌داد به فیلم ایرج قادری که جمشید آریا برگ آس‌اش بود‌.
امروز نهم‌ ماه می ‌مصادف با روز لنگه جوراب گمشده است. در برخورد نخست تصور می‌کنیم چه مناسبت بی‌معنایی؛ اما با توجه به‌سویه روانشناختی نامگذاری این روز در‌می‌یابیم که روز لنگه جوراب گمشده چندان هم موضوع پیش‌پا‌افتاده‌ای نیست و حرف‌هایی برای گفتن دارد.
همین هستیم، ما آریایی‌های با فرهنگ باسابقه تمدن کهن و حکومت قانون که سبقه‌ای چند هزارساله در وطن ما دارد. همین هستیم ما متخصصان دور زدن قانون و تخطی‌‌ از آن به نام زرنگی. همه نه اما متأسفانه این جماعت کم هم نیستند.
شیخ جراح تا پیش از روز قدس سال‌جاری، محله‌ای بود که بسیاری نام آن را نشنیده بودند اما اکنون کاربر‌های توییتر با به‌راه ‌انداختن هشتگ شیخ جراح را نجات دهید به حمایت از ساکنان این محله برخاسته‌اند.
«سینمای نیو بورلی» در بخش بورلی‌هیلز لس‌آنجلس که قدمت بازگشایی آن به سال 1920میلادی می‌رسد، توسط کوئنتین‌ تارانتینو بازسازی و احیا شد. حالا قرار است از‌ ماه ژوئن این سالن به نمایش فیلم‌های کلاسیک اختصاص پیدا کند.

اول آخر

شاعران پارسی حافظان سواحل خلیج فارس می شوند. مراحل پایانی نصب سردیس حافظ در یکی از اسکله های جزیره کیش
به ماسک عقیده ندارند

به ماسک عقیده ندارند

یک عده می‌گویند آدم‌ها را باید در سفر شناخت. یک عده دیگر می‌گویند آدم‌ها را باید موقع تقسیم ارث شناخت. عده دیگری هم می‌گویند آدم‌ها را باید سر سفره ماکارونی و موقعی که ته‌دیگ سیب‌زمینی کم است، شناخت.
قصه شهر/ خانه‌ای به وسعت یک شهر
اینکه همسایه من کیسه زباله‌اش را گذاشته روی کاپوت ماشین یا روی صندوق تا وقتی به سطل زباله رسید آن را بیندازد توی سطل، رفتاری است که فقط من ناظر آن نیستم و تنها همسایه‌ من نیست که این کار را انجام می‌دهد. توی محله که بچرخیم یا در خیابان، هرازگاه با این صحنه مواجه می‌شویم.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
انبه به کیلویی ۲۵۰ هزار تومان و دانه‌ای 60هزار تومان رسید. نائب‌ رئیس اتحادیه بارفروشان می‌گوید: انبه‌ موجود در بازار قاچاقی با هواپیما و به شکل مسافری وارد و بیشتر از طریق فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شود.
بندر دیگری نخواهی دید، خطه بهتری نخواهی یافت. شهر سر از دنبالت برنمی‌دارد. در همان کوچه‌ها پلاس می‌شوی. در همان خانه‌هاست که موهایت را سفید می‌کنی. هر کجا بروی،
اندی: می‌دونی مکزیکی‌ها در مورد اقیانوس آرام چی میگن؟