20
سه شنبه 16 دی 1399
شماره 8129
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سالمرگ/ قصه‌گویی که دلیلی برای دیده شدن نمی‌دید

یکی از ویژگی‌های هنرمندان رادیو نسبت به حوزه سینما و تئاتر، دیده نشدن آنهاست. صداهای ماندگار رادیو مانند عروسک‌گردان‌های تئاتر سایه وایانگ کولیت به پشت صحنه رفته، عروسک‌های مسطح این نوع نمایش را به‌دست گرفته و بدون اینکه مخاطب آنها را ببیند هنر خود را به نمایش می‌گذارند.
ویژه
انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» به کارگردانی امیرهوشنگ معین در فهرست نهایی فیلم‌های کوتاه انیمیشن اسکار۲۰۲۱ قرار گرفت.
الناز محمدی ، در توییتر با انتشار این عکس‌ها نوشت: «کتاب «از خاکستر خود برمی‌خیزیم» را اسرین معروفی، نوشته و تازه منتشر شده است؛ اسرین یکی از دختران سوخته‌ مدرسه انقلاب اسلامی شین‌آباد است و با کلی تلاش و ذوق، این کتاب را که روایت روز حادثه و سال‌های سخت بعد از آن است، منتشر کرده. بخریم و ازش حمایت کنیم.»
طرح روز
آیوا: پژوهشگری آمریکایی برای اثبات مضرات خوردن قندیل، بخشی از یک قندیل را به آزمایشگاه برد. به گزارش تی‌ام‌زد، کتی نیکولائو در این آزمایش ثابت کرد که در بیشتر قندیل‌ها مقداری فضله پرنده‌ یافت می‌شود که برای دستگاه گوارش انسان بسیار مضر است.
پکن: کارگردان یک برنامه زنده در چین به عوامل دستور داد تا تمامی درخت‌های کریسمسی را که در دکور هتل محل فیلمبرداری این نمایش وجود داشت، سانسور کنند. به گزارش آدیتی‌سنترال، پس از اینکه تماس‌های مردمی زیادی با این برنامه گرفته شد،

عکس روز

خوابگاه شبانه لشکر دوچرخه‌های برقی شهر چانگشای چین که هر روز صبح به جنگ آلودگی هوا می‌روند.
شناختن خودروی مسروقه پس از 17سال

شناختن خودروی مسروقه پس از 17سال

ویرجینیا: مردی در آمریکا وقتی مشغول کمک کردن به دوستش برای خرید خودرو بود ناگهان در گاراژ محل خرید، خودرویی را که 17سال پیش آن‌را از تعمیرگاهش دزدیده بودند شناخت.
کیک ماهی در سال نو میلادی
کیک ماهی در سال نو میلادی
کرن‌وال: در انگلستان حوالی سال نو نوعی کیک ماهی می‌پزند که حتما سر ماهی‌ها باید از آن بیرون باشد.
نوشتن از شهر و روایت آنچه در اطراف زندگی‌مان می‌گذرد، در کنار قصه انسان‌ها و حال و احوال‌شان به تصویرپردازی دقیق اشیا و محیط پیرامون هم نیاز دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
باغستان سنتی قزوین چیزی نزدیک به 12هزار باغ‌چاله است با ریخت و قیافه‌های مختلف، سه توک، اوش قولاخ یا چهارگوش، خوله چَم، دراز نردبانی و شکل‌های دیگر که دورتادورش را مرز خاکی گرفته تا بتواند آب را مثل چاهچه توی خودش نگه دارد.
فقدان نوازش روانی در کودکی، ما را در بزرگسالی تشنه نوازش و ارتباط با دیگران و گدای محبت و به‌دنبال عشق دویدن می‌کند.
کتاب خاطرات جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ با عنوان «اتاق بیضی؛ اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد» با ترجمه مسعود میرزایی و بهجت عباسی در 616صفحه از سوی انتشارات روزنامه ایران به تازگی منتشر شده است.