• سه شنبه 16 دی 1399
  • الثُّلاثَاء 21 جمادی الاول 1442
  • 2021 Jan 05

توقف سرشماری خانه به خانه

در سرشماری سال1395، حدود 22میلیون خانوار به 75سؤال در فرم‌های کاغذی پاسخ دادند. از تاریخ تولد گرفته تا نوع جنسیت، تعداد فرزند، افراد درحال تحصیل، وضعیت اشتغال، وضعیت مسکن، مقدار تسهیلات در اختیار خانوار و ده‌ها سؤال دیگر.

روزی‌برای احوالپرسی‌ شهرها

نامگذاری یک روز به‌نام شهرها، اقدامی است که از چند سال پیش با هدف معرفی تاریخ و هویت شهر، جاذبه‌های گردشگری، توسعه شهری و تبادل فرهنگی با شهرهای دیگر و البته ترویج شادی و نشاط در شهرها و گردهمایی مردمی، آغاز شد.

دوباره اهل شهرمان شویم

اینکه رفته‌رفته شهرهای ما تمایل یافته‌اند تا یک روز از سال را در تقویم به نام خود ثبت کنند اتفاق فرخنده‌ای است زیرا حکایت از بهتر شدن حال جامعه ما از نظر فرهنگی می‌کند.

به سراغ شهر باید رفت

شهر را با خاطراتش می‌نویسند، خاطراتی که مربوط به گذشته است. اما خاطرات آینده شهر را هم می‌توان نوشت. نامگذاری روزی از روزهای سال به نام یک شهر همان ترسیم خاطرات آینده شهر در یک روز است.

شروع غنی‌سازی‌ 20درصد

درست یک‌ماه بعد از تصویب یک فوریت طرح موسوم به اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها سخنگوی دولت ایران از سرگیری غنی‌سازی‌ 20درصدی در فردو را اعلام کرد.

30درصد دانش‌آموزان ایرانی چاق هستند

4میلیون و 1963دانش‌آموز ایرانی اضافه‌وزن دارند یا چاق هستند. این آماری است که از دل طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان معروف به «کوچ» در سال جدید منتشر شده و نشان می‌دهد که 30.1درصد از مجموع کل دانش‌آموزان ایرانی در بازه سنی 7 تا 17سال دچار این معضل هستند.

یادمان شهید سلیمانی در ساحل دریاچه خلیج‌فارس

ساخت بنای یادمان شهید سردار قاسم سلیمانی در غرب دریاچه شهدای خلیج‌فارس چیتگر آغاز شد. این بنا شامل نماد‌هایی از این سردار شهید و همراهان او‌ست که در سازه‌ بزرگی قرار دارد و به‌عنوان بخشی از بوستان و محوطه دریاچه چیتگر درخواهد آمد.