20
شنبه 13 دی 1399
شماره 8126
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ویترین/ نامه‌هایی از کرمان به دوبلین

«نامه‌هایی از کرمان به دوبلین» از امیلی لاریمر را محمد قائد به فارسی برگردانده که از سوی نشر کلاغ منتشر شده است.
ویژه
بچه بودیم که کائوس ساخته برادران تاویانی را دیدیم. نامی‌غریب که وقتی مجله فیلم درباره‌اش مقاله نوشت متوجه شدیم معنی اش آشوب است.
مرضیه ریاحی از دومین جشنواره جهانی فیلم حقوق بشر موسوم به «کرامت» جایزه گرفت. در این جشنواره فیلم‌های کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن با موضوع حقوق بشر به رقابت می‌پردازند و جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره به «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی به نمایندگی از ایران اهدا شد.
حساب توییتری فلات ایران، این عکس را از جورج اورتگا، با شرح «دماوند، دیو سپید پای در بند» منتشر کرده است که نمایی زیبا از این کوه سر به فلک کشیده و رشته کوه البرز به نمایش گذاشته است.
طرح روز
کالیفرنیا:‌ قاتلی زنجیره‌ای که به بی‌رحم‌ترین قاتل آمریکا مشهور بود در 80سالگی و به مرگی طبیعی در بیمارستان جان باخت. به‌گزارش دویچه‌وله، ساموئل‌لیتل که حدود 50نفر را در 19ایالت آمریکا کشته بود در سال2014 میلادی به 3بار حبس ابد محکوم شد.
کالیفرنیا: وزن و اندازه یک حلزون دریایی sea slug باعث شد عنوان بزرگ‌ترین حلزون دریایی جهان به این جانور دریایی تعلق گیرد. به گزارش آدیتی‌سنترال، این حلزون دریایی که بدون خانه‌مارپیچش بیش از 14کیلو وزن دارد رنگش سیاه است.

عکس روز

نورپردازی سه بعدی برج آزادی که دیشب به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس اجرا شد.
کنده‌کاری طرح فرش روی کفپوش

کنده‌کاری طرح فرش روی کفپوش

بارسلونا: هنرمندی اسپانیایی‌ طرح انواع فرش و قالی را طوری روی کفپوش‌های چوبی کنده‌‌کاری می‌کند که فرش نبودن آن فقط با نزدیک شدن به این اثر هنری مقدور است.
برچسب اخطار اقلیمی روی جایگاه‌سوخت
برچسب اخطار اقلیمی روی جایگاه‌سوخت
ماساچوست: برای نخستین‌بار در ایالات‌متحده آمریکا نصب برچسب‌ اخطارهای بهداشتی و محیط‌زیستی درباره خطر سوخت‌های فسیلی در پمپ‌های بنزین شهر کمبریج ایالت ماساچوست اجباری شد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده بود که خاکسپاری عقب افتاد و ما و خانواده حاج‌قاسم را آوردند درون یک پادگان نظامی. مدت زمان نسبتا طولانی بلاتکلیف بودیم.
همسران روزنامه‌نگاران زندانی صبح دیروز با حضور در دادسرای انتظامی قضات از رئیس شعبه1410 دادگاه عمومی تهران شکایت کردند.
یکی از نویسندگان و پژوهشگر‌ان پرکار که در کنار کمیت بالای آثارش، کیفیت و ارزش آنها نیز زبانزد اهل ادب شد جلال‌الدین همایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر و مصحح ایرانی است که در سال1278 خورشیدی درست در چنین روزی سیزدهم‌ دی‌ پا به عرصه وجود گذاشت.