05
شنبه 13 دی 1399
شماره 8126
اقتصاد 2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

دفاع از کیان علم اقتصاد و بورس

چهره روز
رحالی‌که نظام قیمت‌گذاری دستوری زیربناهای اقتصاد ایران را با چالش‌های اساسی مواجه کرده و هیچ‌کس حاضر به حل این چالش بزرگ در اقتصاد ایران نیست، رئیس سازمان بورس در مقام دفاع از بنیان‌های علم اقتصاد و بازارسرمایه برآمد و گفت:اقداماتی مثل قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌هایی همانند فولاد، سیمان، خودرو، فشار به نهادهای بازنشستگی برای تأمین نقدینگی و... هرچند، با انگیزه ارزشمند صیانت از منافع مردم انجام می‌شوند اما نه‌فقط در میدان عمل به نتیجه نمی‌رسند بلکه به منافع سهامداران هم آسیب می‌زنند.
ویژه
شیوع ویروس کرونا هرچند باعث افت 14درصدی کل تجارت جهان شد اما کشورهایی که در زمینه تولید و عرضه اقلام پزشکی و بهداشتی جلوتر از بقیه بودند، سود خوبی به‌دست آورده‌اند.
خبر: محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل شرکت توانیر می‌گوید: رشد مصرف برق در استان مازندران به‌خاطر ساخت و سازهای زیاد3 برابر میانگین کشوری است.

سبقت گرانی تخم‌مرغ از مرغ

گزارش میدانی خبرنگار همشهری حاکی از رسیدن نرخ هر شانه تخم‌مرغ به 30 تا 48هزار تومان بسته به کیفیت در خرده‌فروشی‌ها و نزول قیمت مرغ به مرز 19هزار تومان است
بازار
سناریوی تکراری مرغ و تخم مرغ این روزها با رشد بیش از 10هزار تومانی هر شانه تخ00م‌م00رغ در س0طح خرده‌فروشی در حالی ادامه یافته است که قیمت هر کیلوگرم مرغ تازه در واحدهای صنفی در مرز 19 تا 22هزار تومان در نوسان است.
آغاز فعالیت صندوق‌های کالای کشاورزی برای نخستین بار

آغاز فعالیت صندوق‌های کالای کشاورزی برای نخستین بار

بورس کالای ایران از پذیره‌نویسی 2صندوق کالای کشاورزی از روز یکشنبه ۱۴دی‌ماه تا ۲۰دی‌ماه خبر داد
فعالیت صندوق‌های کالای کشاورزی برای نخستین بار در ایران از هفته جاری آغاز خواهد شد. صندوق‌های کالای کشاورزی از یک طرف می‌توانند سبد دارایی سرمایه‌گذاران را در بازار سرمایه متنوع کنند و از طرف دیگر کمک بزرگی به تامین مالی بخش کشاورزی از طریق بهینه‌سازی‌ معاملات اوراق بهادار مبتنی بر کالاهای کشاورزی کنند.
میوه و تره‌بار در میادین، 37درصد ارزان‌تر از مغازه‌ها
میوه و تره‌بار در میادین، 37درصد ارزان‌تر از مغازه‌ها
قیمت‌های جدید انواع میوه و محصولات دیگر در میادین میوه و تره‌بار نشان می‌دهد با اینکه در برخی میوه‌ها مثل انار شاهد اندکی افزایش قیمت در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران هستیم، هنوز قیمت‌ها در میادین 37درصد از میانگین قیمت در مغازه‌های سطح شهر ارزان‌تر است.