24
شنبه 10 اسفند 1398
شماره 7893
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اعضای بنی‌آدم

روایت
سر صبح همین‌که چشمم را باز می‌کنم و طبق عادت بیهوده این روزها می‌روم سراغ موبایل، پیامکی را می‌بینم که بی‌تهدید - برخلاف پیامک‌های طلبکارانه از این دست - نوشته روز گذشته ساعت یازده و پانزده دقیقه صبح از خط ویژه اتوبوس در خیابان انقلاب رد شده‌ام و هشتاد هزار تومان جریمه‌ام است و باید دیر یا زود اِخ کنم.
ویژه
علائم بیماری ناشی از ویروس جدید کرونا یعنی کووید ۱۹، در افراد گوناگون از علائم خفیف تا ذات‌الریه شدید و مرگ متفاوت بوده‌اند.
نقد، تحلیل و تعلیل نوشتار‌های مهدی اخوان ثالث «م امید» متولد سیزدهم اسفند1307 در مشهد اعم از شعر و نثر یا منثور و منظوم نیاز به چندین مقاله موسع دارد که در این یادداشت سردستی حتی نمی‌توان یکی از مفردات و مولفه‌های اساسی و بنیادین شعر او را مورد تدقیق قرار داد و برای خودداری از اطناب کلام به چند مورد الزامی اشارتی خواهم داشت.
پسرم حتی برای یک لحظه آرام نمی‌گیرد.
طرح روز
​​​​​​​مسکو: در روسیه عطری ساخته‌اند که بوی وحشت و دادگاه‌های زمان حکومت استالین را تداعی می‌کند.
اوزاکا:‌ زنی در ژاپن پس از طی دوره درمان کرونا، دوباره به این ویروس آلوده شد.

عکس روز

عکس روز
ملاقات پاپ‌فرانسیس با کرونا

ملاقات پاپ‌فرانسیس با کرونا

​​​​​​​واتیکان: پاپ‌فرانسیس پس از بازدید از محل نگهداری بیماران مبتلا به کرونا، خود نیز بیمار شد.
تعطیلی هیوندای پس ‌از کرونای یک کارگر
تعطیلی هیوندای پس ‌از کرونای یک کارگر
​​​​​​​اولسان: پس از اینکه نتیجه آزمایش یکی از کارگر‌های کارخانه هیوندای‌ کره‌جنوبی مثبت اعلام شد، مسئولان این شرکت، کارخانه را تعطیل کردند.
سلامت
​​​​​​​معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه مثبت نشدن آزمایش‌های بیماران مبتلا به کرونا در کرمان به معنی وجود نداشتن کرونا در این استان نیست و به‌طور قطع ویروس در این استان نیز در گردش است، عنوان کرد: امکان دارد برخی افراد به‌عنوان ناقل و بدون علامت باشند زیرا علائم کرونا مانند ویروس سرماخوردگی است و در برخی افراد ممکن است علامت چندانی نداشته باشد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​شبکه امنیتی عنوان رمانی است نوشته هاینریش بل، نویسنده نامدار آلمانی که محمدتقی فرامرزی آن را به فارسی برگردانده است.
قیمت فروش سکه بهار آزادی و طلا دیروز در بازار تهران به این شرح بود: یک بهار آزادی: 63هزار و 500تومان، نیم‌بهار آزادی: 40هزار و 500تومان، ربع بهار آزادی: 23هزار و 500تومان، یک‌گرم طلای 18عیار: 6هزار و 150تومان، هر دلار آمریکا در بازار غیررسمی: 825تومان عرضه می‌شد و واریزنامه‌های صادراتی در بورس تهران به ازای هر دلار یک ریال کاهش یافت و 5148ریال دادوستد شد.
​​​​​​​باستان‌شناس‌ها در منطقه آناتولی شرق ترکیه خنجری یافتند که متعلق به 5هزار سال پیش است.