16
پنج شنبه 14 تیر 1397
شماره 7423
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
عباس عادت‌های عجیبی داشت. سر درس انشای آقای قهرمانی طی متنی شاعرانه با وجود صدای قهقهه بچه‌ها، به همه قول داد روزی به رنگین‌کمان دست بزند و پس از خیس شدن گونه‌هایش با بارانی گرم، ابر کوچکی را بغل ‌کند.
تهران، انگار تبدیل به شهری عصبی شده که شهروندانش، با کوچک‌ترین تنش، سریع خشمگین می‌شوند. چرا چنین شده و آستانه تحمل شهروندان پایین آمده؟ مریم رامشت، روانشناس و مدرس دانشگاه به این پرسش پاسخ داده است.
کرواسی آلمان را درهم کوبید: تیم ملی فوتبال کرواسی با پیروزی 3 بر صفر مقابل آلمان، انتقام شکست جام ملت‌های اروپا را از این تیم گرفت.
طرح روز
نگاه امروز: احمد رضا سهرابی
داکار: جوان بنگلادشی به‌دلیل حذف تیم ملی آرژانتین و لیونل مسی از رقابت‌های جام جهانی فوتبال روسیه خودکشی کرد.
ایروان: مردی در ارمنستان 23سال را صرف کندن زیرزمین خانه‌شان برای ساختن عمارتی زیبا برای همسرش کرد.

عکس روز

عکس روز
نصب جلیقه نجات نماد مهاجر‌ها روی دست مجسمه کریستف‌کلمب نماد مهاجرت- بارسلونا
دغدغه محیط‌زیستی الشباب!

دغدغه محیط‌زیستی الشباب!

جوبالاند: محمد ابوعبدالله، رهبر نیروهای الشباب در سومالی با اذعان به این موضوع که کیسه‌های پلاستیکی تهدیدی «جدی» برای انسان‌ها و حیوانات هستند، استفاده از این کیسه‌ها را محدود کرد
هشدار هند به واتس‌اپ
هشدار هند به واتس‌اپ
بمبئی: مقامات هند می‌گویند بر اثر انتشار فیلم‌های جعلی و شایعاتی که در شبکه‌اجتماعی واتس‌اپ دست به‌دست شده در چند هفته گذشته بیش از ۲۵ نفر کشته شده‌اند.
فیلم روز
استیون سادربرگ با نخستین فیلمش نه‌تنها نخل طلای جشنواره کن را به دست آورد بلکه باعث رونق فیلم‌های مستقل و کم‌هزینه در ابتدای دهه 90شد.

قصه‌های کهن

قصه‌های کهن
معلمی به علت لکنت کاف را تاف می‌گفت. از این رو شاگرد نیز تاف شنیده و همان را ادا می‌کرد. معلم عصبانی می‌شد و می‌گفت: «من می‌گویم تاف، تو نگو تاف، بگو تاف!»

کلک

کلک
من فوری می‌زدم به کوه، آن بالا توی بیشه‌ها قایم می‌شدم و چند روز همانجا می‌ماندم. هیچی نداشتم بخورم، غیر از سبزی و علف. گاهی اوقات ناچار می‌شدم فقط نصفه‌شب از خانه بزنم بیرون.

رابطه چشم در چشم با کودکان

مهارت
تقریبا همه والدین به مرور متوجه می‌شوند که داد زدن بر سر کودک تأثیری منفی دارد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
«برای جهانی شدن، ابتدا باید محلی باشید. فرض کنید یک درخت را از محل اصلی خود به جایی دیگر ببرید، آیا باز هم به اندازه قبل رشد می‌کند؟ »