15
پنج شنبه 14 تیر 1397
شماره 7423
جهان
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق مالزی دخالت در پرونده فساد دولتی را رد کرد.
جهان‌نما
پس‌لرزه‌های منطقه‌ای پیروزی اردوغان و ائتلاف مورد حمایت وی در انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه همچنان ادامه دارد. در این زمینه روزنامه‌ هاآرتص مدعی شد مقامات امنیتی اردن، عربستان و تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره افزایش نفوذ ترکیه در کرانه غربی به اسرائیل هشدار داده‌اند.

پایتخت‌داری زنان

شهرداری بغداد و تونس اکنون در دست دو زن است
گزارش
انتخاب سعاد عبدالرحیم به‌عنوان نخستین شهردار زن در طول تاریخ پایتخت تونس، به‌طور گسترده‌ای مورد استقبال رسانه‌ها و افکار عمومی جهان عرب قرار گرفت؛ آن هم در شرایطی که بخش مهمی از کشورهای عربی بر اثر تحولات سال‌های اخیر، بحران‌های اجتماعی متعددی ازجمله در حقوق زنان را تجربه کرده‌اند.
یارگیری چین برای رویارویی تجاری با ترامپ

یارگیری چین برای رویارویی تجاری با ترامپ

یک روز مانده به آغاز اعمال تعرفه‌های جدید تجاری آمریکا علیه چین، خبرها از مذاکرات فشرده چینی‌ها با کشورهای اروپایی برای تشکیل یک ائتلاف تجاری علیه واشنگتن حکایت دارد.
تأیید کمک روسیه به ترامپ در سنا
تأیید کمک روسیه به ترامپ در سنا
کمیته اطلاعاتی سنا رسما تأیید کرده است که نظر جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره کمک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به پیروزی دونالد ترامپ، درست بوده است.
براساس یک نظرسنجی که توسط مؤسسه گالوپ انجام شده، هیچ نهادی در آمریکا بالاتر از نیروهای نظامی این کشور از اعتماد مردم برخوردار نیستند
PDF جهان
کوتاه جهان
اولین زن برنده انتخابات شهرداری در یک پایتخت عربی