3
پنج شنبه 14 تیر 1397
شماره 7423
شهر
23023614
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حقوق شهروندی در شورا جا باز کرد

گزارش2
عصر روز گذشته «کمیته حقوق شهروندی» در شورای شهر تهران طی مراسمی افتتاح شد. در این مراسم تعدادی از اعضای شورا و دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی حضور داشتند.
ویژه
مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از بازنگری و اصلاح دستورالعمل حمل‌ونقل دانش‌آموزی خبر داد.
۶ کیلومتر از خط ۷ مترو آماده بهره‌برداری شد. پیش از ظهر دیروز چهارشنبه تست‌های نهایی این ۶کیلومتر انجام شد و مسیر آماده بازگشایی است.
گزارش کوتاه
«درصورتی که شهروندان شاهد اسراف آب در شهر هستند، می‌توانند با سامانه 137تماس بگیرند.» سامانه 137اگر روزگاری تنها به معضلات شهری توجه داشت، این روزها برای کاهش مصرف آب و حتی مصرف درست آب نیز وارد عمل می‌شود.

پلاسکو تا 1400 ساخته می‌شود

شهردار تهران: نقشه‌های اجرایی پلاسکو باید براساس قوانین شهرسازی به تأیید برسد
شهر
با گذشت یک سال و نیم از حادثه پلاسکو، کسبه ساختمان سرگردان و مسئولان درگیر قوانین بازسازی این بنای عظیم هستند اما برپا کردن برج جدید روی تلی از خاکستر، هم نیاز به نقشه‌های مدرن دارد و هم تصمیم‌های حقوقی جدید.
ترافیک
ساعت کار ادارات استان تهران تغییر کرد تا راهکاری برای کاهش بحران مصرف برق شود اما این رخداد بی‌شک بر ترافیک پایتخت نیز مؤثر خواهد بود. فرنوش نوبخت، مدیرعامل مترو می‌گوید: طی امروز و فردا برنامه مترو و اتوبوسرانی پایتخت برای وضعیت ساعت کار جدید اعلام خواهد شد تا از روز شنبه شهروندان تهرانی بتوانند همزمان با نخستین ساعات اداری  در محل کار خود حضور یابند.
PDF شهر
کوتاه شهر
قاعده این است که هنگام تجدید بنایی مانند پلاسکو که تخریب و بازسازی کامل شده است، باید املاکی که قبلا اجاره داده شده بود به قیمت روز ارزشگذاری و تحویل متصرفان قبلی شود.