25
دو شنبه 27 اردیبهشت 1400
شماره 8221
استانی
23023432
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
حدود 30 سال پیش خبری خوش در یکی از محروم‌ترین شهرهای آذربایجان غربی پیچید؛ کشف معدن طلا. ابتدا گفته می‌شد این معدن 50 تن طلا دارد، اما بعدها مشخص شد ذخیره طلای آن بیش از 110 تن است.
عشایر قشقایی هر سال   25اردیبهشت با توجه به تقویم کوچ وارد اراضی ییلاقی شهرستان سمیرم اصفهان می‌شوند. امسال اما دومین سالی است که عشایر به دلیل خشکسالی، خارج از موعد به اراضی مرتعی این منطقه آمده‌اند.

گیاهان طبیب

استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، همدان و اصفهان بیشترین سطح زیر کشت و تنوع گیاهان دارویی را به خود اختصاص داده‌اند
سطح زیرکشت گیاهان دارویی در ایران طی سال‌های گذشته به ۲۵۰هزار هکتار رسیده است و در این میان کشت محصولاتی چون زعفران، زرشک، عناب، آویشن، نعنا، پونه، سیاه‌دانه، گل‌محمدی و گشنیز به طور چشمگیری افزایش یافته.
آشغال‌های دوست‌نداشتنی

آشغال‌های دوست‌نداشتنی

تولید سالانه زباله‌های شهری ایران بیش از ۱۰میلیون تن و براساس آمار اطلس کلانشهر تهران متوسط سرانه تولید زباله‌های شهری در ایران ۲۴۰کیلوگرم در سال است.
رهایی میانکوه از آلودگی‌های نفتی
بعد از مدت‌ها اعتراض و پیگیری، عملیات تعویض لوله انتقال نفت مارون در میانکوه اردل در دستور کار قرار گرفت و بنا شد از اول خردادماه امسال این پروژه اجرا شود.
عکس روز
PDF استانی
کوتاه استانی
23023405-021 ستون صدای همشهری برای نوشتن مشکلات شما شهروند گرامی است. معضلاتی که منعکس می‌شوند تا مسئولان آنها را بخوانند و در پی یافتن راه حلی برای رفع آنها برآیند. برای بازگو کردن مشکلات خود از ساعت 9 تا 17با شماره دفتر همشهری تماس بگیرید.