• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99987
+
-

ابهام به رنگ آبی!؟

اسناد تازه‌ای از تصمیمات مدیران استقلال در فضای مجازی منتشر شده که پر از علامت سؤال است ؛ از واریز 480هزار دلار به‌حساب یک ایجنت تا اهدای30 هزار دلارقرض‌الحسنه به باشگاه

ابهام به رنگ آبی!؟

استقلال این روزها کانون بحران است. هر روز خبر عجیبی از باشگاه به گوش می‌رسد. اختلاف میان اعضای هیأت مدیره، مدیرعامل و حتی وزیر ورزش سبب شده که اوضاع به‌شدت آشفته باشد. در عین حال عزل و نصب‌های پیاپی و رفت‌وآمدهای زیاد در چارت اداری باشگاه سبب شده که اسناد اداری و بعضا محرمانه آبی‌ها هر روز از گوشه‌ای فاش شود و خب بعضا در این سندها ابهامات و نکته‌های عجیبی به چشم می‌خورد. به تازگی چند سند از تصمیمات باشگاه و مصوبات هیأت مدیره استقلال به فضای مجازی درز کرده که نکات جالب‌توجه و سؤال‌برانگیزی در آن به چشم می‌خورد و جا دارد مدیران باشگاه درباره آنها شفاف‌سازی کنند.

  حقوق 15میلیونی سعادتمند
در یکی از صورت‌جلسات هیأت مدیره چند مصوبه درج شده که یکی از آنها تصویب برقراری حقوق 15میلیونی برای مدیرعامل و حقوق 10میلیونی برای معاونان باشگاه دیده می‌شود. با توجه به اینکه سعادتمند کارمند وزارت ورزش است و علی‌القاعده باید با حکم ماموریت به باشگاه آمده باشد، تصویب این بند برای حقوق کمی سؤال‌برانگیز است. عموما کارمندان مأمور به سازمان دیگر حقوق‌شان را از مبدا استخدامی دریافت می‌کنند و باید دید روال قانونی در این‌باره چطور لحاظ شده است. جالب است که درصورت‌جلسه اسامی حاضران در جلسه قید شده اما تنها امضای شخص سعادتمند پای آن به چشم می‌خورد.

   واریز مبلغ گزاف به‌حساب ایجنت شفر
سعادتمند پیش از آنکه مدیرعامل باشگاه شود، به‌عنوان رئیس هیأت مدیره باشگاه مصوبه‌ای از جلسه هیأت مدیره را امضا کرده که بندی از آن مصوبه به‌شدت سؤال‌برانگیز است. نامه‌ای به تاریخ 27اسفند‌ماه سال 1397و به شماره 30/37/97که براساس آن لیستی از پرداخت‌های باشگاه به تصویب هیأت مدیره رسیده است. در میان مبالغی که به شفر و دستیارانش، الحاجی گرو و نیومایر و دیگران پرداخت شده و به تصویب هیأت مدیره رسیده، یک پرداخت 480هزار دلاری به آقای شرمن دیده می‌شود. شرمن همان ایجنتی است که از طریق وینفرد شفر به باشگاه استقلال متصل شده بود و پرداخت 480هزار دلاری به او تنها درصورتی توجیه‌پذیر است که استقلال به واسطه او 4.8میلیون دلار خرید کرده باشد. تنها در این صورت است که باشگاه استقلال می‌تواند 10درصد از این مبلغ را به شرمن بپردازد. پاسخ استقلال به این رقم سنگین و پرداخت عجیب چه خواهد بود؟

   قرض‌الحسنه خطیر
در ادامه این فهرست پرداخت، به بند دیگری می‌رسیم. هیأت مدیره تصویب کرده که مبلغ 30هزار دلار به‌عنوان قرض‌الحسنه توسط آقای خطیر بابت بازیکنان خارجی پرداخت شده که در محاسبات فی ما بین به ثبت برسد. آیا علی خطیر به باشگاه 30هزار دلار قرض‌الحسنه اهدا کرده؟ یا باشگاه به او؟ این مبلغ چرا جزئیات هزینه‌کرد و شرح ماوقع ندارد و تنها عنوان مبهم بابت بازیکنان خارجی برایش ذکر شده است؟

   تولید محتوا با شرکت فولاد
سند دیگری از باشگاه منتشر شده که این بار سعادتمند به‌عنوان مدیرعامل باشگاه آن را امضا کرده است. قرارداد باشگاه استقلال با شرکت سهامی خاص «جهان فولاد متین»! آن هم برای تولید محتوای دیجیتال و برنامه‌های تلویزیونی. قراردادی که البته نامه تذکر منزوی را هم به پیوست دارد. اینکه چرا برای تولید محتوا با یک شرکت فولاد قرارداد بسته شده جای سؤال و ابهام دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید