• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 16 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99941
+
-

کارمند خیانتکار 3.5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد

کارمند خیانتکار 3.5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد


کارمند یک شرکت خصوصی توانست با جعل اسناد مالی دست به کلاهبرداری میلیاردی بزند و صاحب چندین دستگاه آپارتمان شود اما تحقیقات پلیسی دستش را رو کرد و او را به دام انداخت.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از چندی قبل با شکایت مدیرعامل یک شرکت خصوصی در پلیس آگاهی تهران آغاز شد. شواهد اولیه نشان می‌داد یکی از کارمندان این شرکت با جعل اسناد توانسته چندین میلیارد کلاهبرداری کند. شاکی درباره آنچه اتفاق افتاده بود گفت: یکی از کارمندان شرکت به نام کامران که 30سال دارد و از حدود 2سال قبل با ما همکاری می‌کند با جعل سند دست به کلاهبرداری زده است. او اسناد تعهدآور بانکی را جعل کرده و با این کار سه و نیم میلیارد تومان از شرکت کلاهبرداری کرده و حالا هم فراری شده است.
بررسی گفته‌های شاکی نشان می‌داد متهم با توجه به شناخت و آگاهی که نسبت به اسناد شرکت داشته به شکل کاملاحرفه‌ای دست به این کلاهبرداری زده و تلاش کرده هیچ ردی از خود به جا نگذارد. با وجود این کارآگاهان با استفاده از روش‌های علمی موفق شدند مخفیگاه کامران را در محدوده شمال شهر تهران شناسایی کنند و در ادامه با هماهنگی بازپرس پرونده، او روز سیزدهم اردیبهشت‌ماه در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.
متهم وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به جرم خود اعتراف کرد و گفت: در شرکت طوری رفتار کرده بودم که همه به من اعتماد داشتند و هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد که روزی دست به کلاهبرداری بزنم. از طرفی رابطه خوبی با تجار خارجی داشتم و به کارم مسلط بودم. به همین دلیل در فرصتی مناسب با جعل اسناد مالی و رسید پرداخت پول، سه و نیم میلیارد تومان از شرکت کلاهبرداری کردم و فراری شدم. وی درباره سرنوشت این پول‌ها گفت: با پول‌هایی که به‌دست آورده بودم چند دستگاه آپارتمان و یک خودرو خریدم.
سرهنگ جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره گفت: به‌دنبال اعتراف صریح متهم به جرم خود و کشف اموال خریداری شده توسط وی، هم‌اکنون با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید