• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 15 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99878
+
-

شیعی: در جلسه هیأت رئیسه استعفایی از آقای تاج ندیدیم

محمود شیعی، عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با همشهری از ابهامات استعفای تاج، قرارداد ویلموتس، ادامه لیگ پس از کرونا و بازنشستگی خودش گفته است

شیعی: در جلسه هیأت رئیسه استعفایی از آقای تاج ندیدیم

محمد زارعی

ماه‌ها از کناره‌گیری مهدی تاج، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال می‌گذرد، با این حال برخی می‌گویند او هیچ‌گاه رسما استعفانامه‌ای ننوشته است. شاید به همین دلیل بود که تا همین چند‌ماه پیش همچنان در سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا هم نام تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون دیده می‌شد.

آیا ممکن است روزی تاج هم ‌مانند علی کفاشیان ادعا کند که هیچ‌گاه استعفایی نداده است؟
محمود شیعی عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال، که اخیراً از مدیرعاملی باشگاه پیکان کنار رفته، در گفت‌وگو با همشهری به برخی سؤال‌ها درباره اوضاع مدیریتی فدراسیون پاسخ داده است.
این عضو ارشد فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا استعفای کتبی از مهدی تاج دیده است، گفت: «من نمی‌دانم آقای تاج استعفای خود را باید به هیأت رئیسه بدهد یا مراجع دیگر. ولی وقتی فیفا و AFC استعفای تاج را در سایت‌های خود می‌گذارند و آقای بهاروند را به‌عنوان جانشین او معرفی می‌کنند، این یعنی تاج استعفای خود را به سازمان‌های مربوطه داده است. اما در جلسات هیأت رئیسه فدراسیون استعفایی از او ندیدم. فقط همان چیزهایی را دیدم که در رسانه‌ها مطرح شد.»
با جدایی از مدیرعاملی باشگاه پیکان، گفته شد که ادامه حضور شیعی در هیأت رئیسه فدراسیون هم غیرقانونی است. خودش اما نظر دیگری دارد: «به من هم می‌گفتند از لحاظ حقوقی با توجه به جدایی‌ام از باشگاه پیکان مشکل وجود دارد اما واضح بود که من مشکلی برای حضور در هیأت رئیسه ندارم. من براساس رأی مجمع وارد هیأت رئیسه شده‌ام و اگر بخواهم از هیأت رئیسه بروم بازهم با رأی مجمع خواهد بود. دیدید که فدراسیون هم در این خصوص بیانیه داد و اعلام کرد حضورم در هیأت رئیسه قانونی است. ما 3سال و اندی در هیأت رئیسه بودیم و در این مقطع حساس فعلی خواهیم بود. ادای دین که به‌طور شرعی گردن ماست را باید انجام دهیم. خیلی راحت بود که استعفا می‌دادم اما باید می‌ماندم. در کل هم من گفتم براساس اساسنامه فدراسیون هستم و به هر چه در اساسنامه نوشته شده عمل می‌کنم.»
آیا آنگونه که شایعه شده اعضای هیأت رئیسه فدراسیون از مفاد قرارداد مارک ویلموتس، سرمربی پیشین تیم ملی بی‌اطلاع بوده‌اند؟ شیعی پاسخ می‌دهد: «قرارداد نهایی ویلموتس به هیأت رئیسه آمد البته ما در هیأت‌رئیسه کارهای مربوط به عقد قرارداد با ویلموتس را به تاج تنفیض کرده بودیم. او دو سه جلسه گزارش‌های مربیان خارجی را که مذاکره کرده بود، در جلسه هیأت رئیسه مطرح کرد. هرکدام هم شرایطی را گفته بودند یا قیمت‌هایشان به ما نمی‌خورد یا زمان آمدنشان به ما نمی‌خورد. آنها را آقای تاج در دو سه جلسه به هیأت رئیسه آوردند.» چشم‌انداز فدراسیون فوتبال بر‌ای آینده چیست؟ این سؤالی بود که شیعی درباره آن اینگونه پاسخ داد: «بحث اصلاح اساسنامه مهم‌ترین برنامه ما خواهد بود. نمی‌خواهیم کاری کنیم که یک مسکن باشد بلکه تلاش می‌کنیم یک کار درست و اساسی انجام دهیم. جوری که کارشناسان 20سال دیگر بگویند خدا پدر تدوین‌کنندگان اساسنامه را بیامرزد. بعد از آن هم فیفا از هر کشوری خواسته بنا به چارچوب‌های خود مسابقات فوتبال را تعیین تکلیف کند. ما هم در فدراسیون حساسیت‌هایی داریم که آنها را بررسی و اعمال خواهیم کرد. ضمن اینکه ما پرونده‌های زیادی در فیفا داریم اگر الان نتوانیم آنها را جمع کنیم، مشکلات بیشتر می‌شود. هدف ما این است که پرونده‌هایمان را در فیفا کم کنیم.»
در میان سناریوهای مختلف برای تعیین تکلیف مسابقات لیگ، 2 سناریو طرفدار بیشتری دارد. گروهی می‌گویند مسابقات بدون تعیین قهرمان تعطیل شود، گروه دیگری اما خواستار ادامه بازی‌ها بدون تماشاگر هستند. شیعی اما پیشنهاد سومی دارد: «پیشنهاد من این است که لیگ نوزدهم را همین‌جا تعطیل کنیم اما لیگ بیستم را با درنظر گرفتن امتیاز تیم‌ها در لیگ نوزدهم شروع کنیم. جدول لیگ هم همین جدول لیگ نوزدهم در پایان هفته بیست‌ویکم باشد و ما به این شکل لیگ بیستم را شروع کنیم. مثلا پرسپولیس امتیازاتی که الان دارد در لیگ بعدی هم لحاظ شود و 30هفته بازی کند جمع امتیازاتش هرچه شد، عنوانی را به‌دست بیاورد. یا تیم‌های دیگر هم همین شیوه لحاظ شود. در نتیجه خیلی خلاصه‌اش اینکه ما شرایط فعلی جدول را به لیگ بعدی انتقال بدهیم تا حق کسی خورده نشود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید