• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 8 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99252
+
-

خیز جدید Meet در بازار دورکاری کرونا

گوگل با ارائه یک ابزار جدید برای ویدئوکنفرانس با ظرفیت 16کاربر و رفع مشکلات امنیتی قصد دارد به جایگزینی برای زوم تبدیل شود

خیز جدید Meet در بازار دورکاری کرونا

گوگل به کاربران تجاری و آموزشی در جی‌میل اجازه خواهد داد تا مستقیما از طریق ابزار کنفرانس ویدئویی Meet با یکدیگر تماس برقرار کنند. این اقدام در زمانی صورت می‌گیرد که افشای کاربران پلتفرم زوم حسابی سر و صدا به‌پا کرده و خیلی‌ها درباره امنیت دورکاری با این ابزار نگران هستند. به‌خاطر دورکاری در دوران شیوع کووید-۱۹ استفاده از ابزارهای ارتباط از راه دور به‌صورت چشمگیری در جهان بیشتر شده است.
این ویژگی جدید را هلدینگ آلفابت (شرکت مادر گوگل) ارائه کرده تا مسئله امنیت و سایر نگرانی‌هایی که سرویس‌های دیگر با آن روبه‌رو هستند برای کاربران برطرف شود.
به‌گزارش رویترز، خاویر سولترو، معاون رئیس گوگل می‌گوید: ادغام Meet با پست الکترونیک نخستین مورد از چندین ویژگی است که به‌دلیل افزایش تقاضا برای کنفرانس ویدئویی- پیش از موعد- راه‌اندازی شده است.
Meet که فقط در مدارس و مراکز تجاری و دولتی در دسترس است و با ابزار Hangouts که متمرکز بر مصرف‌کننده است، تفاوت دارد، از‌ ماه ژانویه تاکنون، سریع‌تر از سایر سرویس‌های گوگل، کاربران را به سمت خود جلب کرده است. به گفته این شرکت، میلیون‌ها مؤسسه به‌دلیل تعطیلی‌های مرتبط با ویروس کرونا به Meet علاقه بسیاری نشان داده‌اند.
به‌گفته سولترو، ویژگی‌های دیگر این ابزار تا اواخر‌ماه جاری میلادی اضافه می‌شود. Meet قالبی را ارائه می‌دهد که حداکثر 16شرکت‌کننده به‌طور همزمان می‌توانند با هم در تماس باشند. این ویژگی شبیه گزینه‌ای محبوب در برنامه Zoom است. علاوه بر این، Meet کیفیت ویدئو در نور کم و فیلتر کردن صداهای پس‌زمینه مانند کلیک‌کردن کلیدهای کیبورد و بسته شدن درها را بهبود خواهد‌داد. سولترو از اعلام میزان رشد کاربران Meet خودداری کرد، اما گفته است که پیک اضافه شدن کاربران 60درصد بیشتر شده است.
گوگل اعلام کرد، Meet که در مرورگر دسکتاپ یا از طریق اپلیکیشن‌های تلفن همراه در دسترس است، روزانه 2میلیون نفر به کاربرانش اضافه می‌شوند و در 150کشور بیش از 100میلیون کاربر آموزشی دارد.
گوگل برای ارتقای ویژگی‌های مربوط به تماس‌های ویدئویی طولانی مدت در دوره شش ماهه منتهی به‌ماه سپتامبر، درخواست پول از مشتریان نمی‌کند. این سیاست برای متقاعد کردن مشتریان به استفاده از این ابزار در طولانی مدت اتخاذ شده و می‌تواند با فروش تبلیغات تجاری سود گوگل را افزایش دهد.

چالش رقبا
ابزار چت تصویری مایکروسافت، ارتباطات ویدئویی زوم و هلدینگ سیستم‌های سیسکو هم از زمان شروع تعطیلی‌ها، رکوردهایی را در افزایش کاربران ثبت کرده‌اند.
اما بعضی از شرکت‌ها و مدارس استفاده از زوم را به‌خاطر مسائل امنیتی که این برنامه از آن زمان برای رفع آنها در تلاش است، ممنوع اعلام کردند. این در حالی است که سرویس‌های مایکروسافت و سیسکو برای کنترل کاربرانی که برای نخستین بار از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند با چالش بیشتری روبه‌رو هستند.
سولترو می‌گوید که گوگل از ارائه سریع ویژگی‌های جدید در یک‌ماه گذشته سود برده است.
سولترو با اشاره به کوچ مدارس عمومی شهر نیویورک از زوم به Meet می‌گوید: من بارها و بارها مشتری‌هایی را دیده‌ام که استفاده از سرویس‌های مختلف را به‌خاطر اینکه نتوانسته‌اند قابل اطمینان باشند یا نگرانی‌هایی در این زمینه ایجاد کرده بودند، متوقف کرده‌اند.
ماه گذشته گوگل اختیارات بیشتری به دانش‌آموزان داد تا بتوانند به تماس‌ها بپیوندند. چند هفته قبل، زوم ویژگی‌های مشابهی را ارائه کرد تا اختلالی به نام Zoombombing را محدود کند. Zoombombing باعث می‌شد که افراد غریبه ملاقات‌های تصویری را هک یا در کلاس‌های درس اختلال ایجاد کنند.
سولترو می‌گوید: گزینه «دیدار آینده» در Meet، به کاربران این امکان را می‌دهد که یک tab خاص را در مرورگر گوگل کروم خود به نمایش بگذارند تا مشکلی که زوم با آن روبه‌رو شده گریبان Meet را نگیرد.
زوم برخی از مسائل امنیتی خود را به استفاده غیرقابل پیش‌بینی از نسخه رایگان این برنامه مرتبط می‌داند.
سولترو توسعه ندادن محافظ‌های امنیتی برای ابزارهای رایگان را «ذاتا اشتباه» توصیف می‌کند.
با این حال، او می‌گوید که Hangouts، سرویس کنفرانس ویدئویی رایگان گوگل برای کاربران غیرتجاری، فاقد ویژگی‌های امنیتی و کنترلی است که در Meet پیش‌بینی شده است. در نتیجه، برخی از افراد در هفته‌های اخیر از اکانت‌های Meet برای شرکت‌های بزرگ یا مدرسه خود به‌منظور میزبانی گردهمایی‌های غیرکاری استفاده کرده‌اند. سولترو می‌گوید: گوگل در حال کار روی ساده‌سازی‌ ویژگی‌های سرویس‌هاست. بنابراین محصولاتی که در محل کار از آنها استفاده می‌شود، در خانه هم قابل استفاده است.

سرویس رایگان
گوگل برای ارتقای ویژگی‌های مربوط به تماس‌های ویدئویی طولانی مدت در دوره شش ماهه منتهی به ‌ماه سپتامبر، از مشتریان درخواست پول نمی‌کند

این خبر را به اشتراک بگذارید