• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 7 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99144
+
-

دستگیری 2قاچاقچی ایرانی با 80میلیون دلار شیشه

داخلی
دستگیری 2قاچاقچی ایرانی با 80میلیون دلار شیشه


2قاچاقچی ایرانی که 80میلیون دلار مخدر شیشه را با جاسازی در بطری‌های آب‌معدنی به استرالیا قاچاق کرده بودند از سوی پلیس این کشور دستگیر شدند.
به گزارش همشهری به نقل از رسانه‌های استرالیا، این محموله بزرگ که از مبدا ایران به استرالیا قاچاق شده بود، روز جمعه کشف شد. پلیس فدرال استرالیا اعلام کرده که با همکاری اداره مرزبانی موفق به ردگیری این محموله که داخل 4کانتینر و لابه‌لای بطری‌های یک و نیم لیتری آب معدنی جاسازی شده بود، شده و در این رابطه 2مرد ایرانی به نام‌های مجید ۴۸ ساله و مهران ۳۳ساله دستگیر شده‌اند.
کارآگاه جان واتسون، فرمانده ارشد بخش مواد ‌مخدر و سلاح گرم پلیس ایالت نیوساوت‌ولز به خبرنگاران گفت: افسران مرزی پس از دریافت گزارشی از کارآگاهان پلیس نیوساوت‌ولز مبنی بر ورود حجم قابل توجهی از مواد‌مخدر قاچاق به سواحل استرالیا، درانتظار ورود این محموله به مرزهای کشور بودند. آنها با ردگیری کانتینرهای حاوی هزاران بطری آب‌معدنی که به استرالیا صادر شده بود، عملیات تعقیب را آغاز کردند و متوجه شدند که این محموله به انباری تجاری در غرب سیدنی منتقل شده است. بررسی‌ها نشان می‌داد که منطقه مورد نظر، منطقه‌ای است که از سوی دولت برای جلوگیری از شیوع کرونا قرنطینه اعلام شده و همین باعث شده بود که قاچاقچیان از این فرصت استفاده کرده و مواد‌مخدر را لابه‌لای آب معدنی جاسازی کرده و به این منطقه منتقل کنند.
وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی انبار مورد نظر وارد آنجا شدند و 2مرد را که در حال خارج کردن متیل‌آمفتامین مایع یا همان شیشه از داخل بطری‌های آب‌ معدنی بودند دستگیر کردند. قاچاقچیان مواد‌مخدر را داخل حدود 100بطری یک و نیم لیتری جاسازی کرده و این بطری‌ها را لابه‌لای بطری‌های آب‌معدنی قرار داده بودند تا به راحتی وارد استرالیا کنند.
به گفته این فرمانده پلیس، متهمان دستگیر شده به اتهام واردات و در اختیار داشتن حجم بالایی از مواد‌مخدر و تهیه مواد غیرقانونی دستگیر شده‌اند و ارزش محموله‌ کشف شده از آنها 80میلیون دلار تخمین زده شده است. 
براساس این گزارش، روز جمعه درخواست وثیقه هر 2 متهم دستگیر شده در دادگاه محلی لیورپول استرالیا رد شد و دادگاه بعدی این 2 متهم ۱۷ ژوئن برگزار خواهد شد. پلیس استرالیا عقیده دارد که متهمان دستگیر شده از روسای باندی هستند که برای قاچاق مواد‌مخدر با گروه‌های تبهکاری سازمان‌یافته در ایران همکاری دارند و هر‌دو تجهیزات و توانایی‌های لازم برای سازماندهی واردات، سازماندهی تاسیسات و استخراج مواد‌مخدر چند روز را داشته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید