• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 6 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 99059
+
-

جدال مرگ و زندگی اعضای یک خانواده در سیلاب

جدال مرگ و زندگی اعضای یک خانواده در سیلاب


غرق شدن خودروی یک خانواده در سیلاب،  آنها را تا یک قدمی مرگ پیش برد اما این 4 نفر به‌طور معجزه‌آسایی از مرگ نجات یافتند. 
به گزارش همشهری،  در روزهای گذشته بارش باران مناطق وسیعی از کشور را فراگرفت. بارش باران در استان خراسان شمالی به حدی بود که موجب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق شد. ساعت 23پنجشنبه بود که به هلال‌احمر شیروان خبر رسید اعضای یک خانواده با خودرو در سیلاب گرفتار شده‌اند و شرایط وخیمی دارند. این خبر کافی بود تا گروهی از امدادگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه در زیرگذر روستای حسین‌آباد،  در ۱۵‌کیلومتری غرب شیروان برسانند. بارش مستمر باران باعث شده بود نه‌تنها زیرگذر بلکه خیابان‌های اطراف نیز دچار آبگرفتگی شود. شواهد نشان می‌داد افراد گرفتار شده 4‌عضو یک خانواده بودند که سوار بر خودروی پژو 206‌شان با سرعت از آنجا عبور می‌کردند که متوجه آبگرفتگی در زیرگذر نشده و با خودرو وارد آنجا شده بودند. ارتفاع آب به حدی بود که در همان ابتدا خودرو در آب غرق شد و در این شرایط بود که عملیات امداد و نجات آغاز شد.  رضا علیزاده،  رئیس جمعیت هلال‌احمر شیروان در این باره به همشهری، می‌گوید: «پژو ۲۰۶  به علت ناآشنایی راننده با مسیر در سیل گرفتار شده و خودرو کاملا در آب فرورفته بود. ابتدا به‌درستی معلوم نبود که سرنشینان خودرو چند نفر هستند و چه شرایطی دارند اما در ادامه مشخص شد همگی آنها بزرگسال هستند.» وی ادامه می‌دهد: «همکارانم با امکانات لازم در محل حادثه حاضر بودند اما پیش از شروع عملیات 4سرنشین پژو خودشان را از داخل خودرو نجات دادند و چون هر 4نفر به شنا مسلط بودند توانستند خودشان را از آب بیرون بکشند.»
علیزاده درباره وضعیت اعضای این خانواده می‌گوید: «خوشبختانه آنها در این حادثه آسیب چندانی ندیده بودند که با یک خودرو به مرکز استان اعزام شدند و صبح جمعه خودروی آنها با استفاده از ماشین‌آلات ویژه از آب بیرون کشیده شد.» این حادثه اما تنها عملیات امداد و نجات هلال‌احمر شیروان نبود؛ چراکه چند ساعت بعد از این حادثه با وجود قرار دادن علائم هشداردهنده خودروی دیگری در همان‌جا دچار حادثه شد. رئیس جمعیت هلال‌احمر شیروان درباره دومین حادثه می‌گوید: «صبح جمعه با وجود اینکه ورودی زیرگذر مسدود شده بود اما راننده یک تراکتور با تصور اینکه ارتفاع آب کم است و می‌تواند با خودرویش از آنجا عبور کند، وارد زیر گذر شد اما تراکتور در آب فرورفت و غرق شد. در این شرایط بود که راننده تراکتور برای نجات جانش از داخل کابین بیرون آمده و روی سقف تراکتور قرار گرفت تا اینکه همکارانم راهی محل حادثه شدند و توانستند او را نیز نجات دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید