• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98913
+
-

نامجومطلق: ما هم صدرنشین بودیم، تعیین قهرمان لیگ منطقی نبود

اختلاف 11 امتیازی قابل جبران است

امیرحسین اعظمی

لیگ ایران همچنان وضعیتی مبهم دارد، این در حالی است که از چند هفته پیش درخصوص تعیین تیم قهرمان حرف و حدیث‌های زیادی به‌وجود آمده است. پرسپولیسی‌ها معتقدند که اگر لیگ نیمه‌کاره بماند باید این تیم به‌عنوان قهرمان لیگ معرفی شود ولی دیگر رقیبان پرسپولیس مخالف تعیین قهرمان هستند. مجید نامجومطلق، مربی استقلال هم معتقد است که تعیین تیم قهرمان نمی‌تواند تصمیمی منطقی باشد، او درخصوص این موضوع و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ می‌دهد.

  تعطیلی مسابقات و این شرایطی که در هفته‌های گذشته ایجاد شده، برای شما خسته‌کننده نیست؟
واقعا این وضعیت خسته‌کننده است ولی چاره‌ای نیست. هم‌اکنون جان آدم‌ها مهم است و این خیلی ناراحت‌کننده است که ما شاهد از دست دادن بسیاری از هموطنان خودمان هستیم. این یک بحران جدی است و مردم هم باید بدانند که این بیماری شوخی‌بردار نیست.
  آیا با این وضعیت، لیگ برتر نباید قطعی تعطیل شود؟
ما تابع دستور فدراسیون هستیم و باید دید آنها چه تصمیمی خواهند گرفت. با ادامه این وضعیت، کار واقعا سخت خواهد شد، من 2 روز پیش یک کار ضروری داشتم و باید از خانه بیرون می‌آمدم. متأسفانه شهر تهران بسیار شلوغ است و مردم هم رعایت نمی‌کنند. البته تعداد زیادی از این مردم چاره‌ای ندارند و دنبال کسب روزی هستند تا خانواده‌هایشان سختی نکشند. این مردم همیشه در بدترین و سخت‌ترین شرایط در کنار دولت هستند، حالا هم نوبت دولت است تا نقش یک خدمتگزار واقعی را ایفا کند و مشکلات مالی مردم را به کمترین حد برساند.
 فکر نمی‌کنید ادامه بازی‌ها، تیم‌های لیگ برتری را از لحاظ فنی دچار چالش کند؟
قطعا این موضوع مشکلات خاص خودش را خواهد داشت. تیم‌ها در صورت ادامه پیدا کردن بازی‌ها به یک‌ماه زمان نیاز دارند تا دوباره به یک آمادگی نسبتا خوب برسند. تمرینات انفرادی با تمرینات گروهی اصلا قابل قیاس نیست و اگر بازی‌ها ادامه پیدا کند باید به تیم‌ها فرصت بدهند تا خودشان را آماده کنند.
 ظاهرا شما گفته‌اید در صورت تعطیلی مسابقات، نباید پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان معرفی کنند؟
در این زمینه باید توضیح بدهم. ما با یک بازی کمتر، 11امتیاز از پرسپولیس کمتر داریم و اگر این بازی را ببریم اختلاف به 8می‌رسد. در این شرایط 9بازی دیگر باقی می‌ماند و جبران اختلاف 8امتیازی در 9بازی به هیچ عنوان غیرممکن نیست. الان لیورپول در انگلیس اختلاف فاحشی با دیگر تیم‌ها دارد ولی اصلا بحث قهرمان کردن این تیم مطرح نیست، در لیگ ما که اختلاف مدعیان زیاد نیست و چیزی را هم نمی‌توان پیش‌بینی کرد. من حتی می‌گویم اگر استقلال هم صدرنشین بود، تعیین تیم قهرمان منطقی نبود، البته این را هم بگویم که در این شرایط، حفظ جان مردم از فوتبال بسیار مهم‌تر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید