• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 3 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98860
+
-

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امامره در رزمایش همدلی برکت:

ایجاد 180هزارشغل با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا

ایجاد 180هزارشغل با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا


محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در رزمایش همدلی برکت که با هدف ایجاد 180هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا در کشور که با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال جدید را به‌عنوان جهش تولید اعلام فرمودند و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این خصوص اقداماتی در دست اجرا دارد. امسال 224هزار شغل ایجاد می‌کنیم که 180هزار شغل آن در قالب طرح‌های اجتماع‌محور و با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کروناست.
وی ادامه داد: در این مدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقداماتی در راستای افزایش سلامت مردم انجام داده است و تولیداتی در حوزه تجهیزات پزشکی داشته‌ایم. رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: اگر در همه این موارد به تولید نگاه نمی‌کردیم با مشکلات بیشتری مواجه می‌شدیم.
مخبر افزود: در اوایل اسفند‌ماه قرارداد خرید 50میلیون ماسک با یکی از کشورهای اروپایی منعقد کردیم ولی آنها به تعهداتشان عمل نکردند.
وی در ادامه اظهار کرد: بلافاصله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) درخصوص تولید ماسک وارد عمل شد و هم‌اکنون روزانه 1.5میلیون ماسک تولید می‌کنیم که به‌زودی به تولید 4میلیون ماسک در روز می‌رسیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: امروز(سه‌شنبه) در جریان مقابله با کرونا، آغاز توزیع یک‌میلیون بسته غذایی و یک‌میلیون بسته بهداشتی را در سراسر کشور خواهیم داشت.
مخبر خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، سامانه پاسخگویی به سؤالات مردم درخصوص این بیماری را تحت عنوان سامانه4030 راه‌اندازی کردیم که بیش از 80درصد مراجعات به مراکز درمانی با را‌ه‌اندازی این سامانه کاهش پیدا کرد.
وی در ادامه افزود:‌ یکی دیگر از اقدامات خوبی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حال انجام آن است رفع مشکلات کولبران است. در این راستا 3هزار طرح اشتغال مخصوص کولبران ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند اشتغال 9هزار کولبر را فراهم کند.
همچنین آیت‌الله محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: اقداماتی مخلصانه برای رضای خدا انجام شده و آثار آن نیز پیداست و مقام معظم رهبری هم تشویق‌هایی نسبت به این موارد دارند.
وی افزود: اگر بخواهیم به‌ خودکفایی کامل برسیم، راهی جز تولیدات در این موارد وجود ندارد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در پایان گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همه زمینه‌ها فعال است، ابتکار و دانش دارند و اشتغال آنها هم زیاد است و به همین دلیل باید به رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تبریک گفت و یقین بدانید که این اقدامات در روز مبادا به درد می‌خورد.

این خبر را به اشتراک بگذارید