• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98428
+
-

جنایت برای حذف خواستگار سمج

جنایت برای حذف خواستگار سمج


مرد جوان که برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش مدام خانواده او را تهدید می‌کرد، تصورش را نمی‌کرد که در نهایت جانش را پای سماجتش از دست بدهد.
به‌گزارش همشهری، شامگاه سه‌شنبه گذشته به قاضی علی‌اکبر احمدی‌نژاد، کشیک جنایی مشهد خبر رسید که جسد مرد جوانی در بیابان‌های اطراف مشهد پیدا شده است. به‌دنبال این تماس، قاضی جنایی و کارآگاهان آگاهی راهی محل حادثه در جاده قوچان شدند و هرچند در ابتدا به‌نظر می‌رسید که مرد جوان به‌دلیل اعتیاد جان باخته، اما در بررسی‌های تخصصی معلوم شد که وی به قتل رسیده است. چراکه وقتی تیم تحقیق در حال بررسی بدنی مقتول بودند، با 3زخم ریز در پشت او روبه‌رو شدند که مشخص شد محل اصابت ساچمه‌های تفنگ شکاری است و این یعنی وی به ضرب گلوله به قتل رسیده است.

از سبزوار تا مشهد
تحقیقات تخصصی برای کشف راز این جنایت آغاز و به دستور قاضی جنایی تلاش برای شناسایی هویت مقتول شروع شد. کمی بعد معلوم شد که مقتول اهل سبزوار است و در آنجا زندگی می‌کند اما چه دلیلی باعث شده بود که او در مشهد به قتل برسد؟
کارآگاهان در جریان بررسی‌های تخصصی و تحقیق از خانواده مقتول به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد جوان از مدت‌ها قبل عاشق دختری 17ساله شده بود که در مشهد زندگی می‌کرد. ظاهرا دختر نوجوان مدتی قبل از همسرش جدا شده و پس از آن با این مرد آشنا شده و مقتول تصمیم گرفته بود هر طوری شده با او ازدواج کند. با این حال مادر دختر مخالف ازدواج آنها بود، چراکه هیچ شناختی نسبت به مرد جوان نداشت و از سویی نمی‌خواست دخترش دوباره در زندگی شکست بخورد. مخالفت او اما به مذاق مرد جوان خوش نیامده و او بارها شروع به تهدید مادر دختر کرده و مدعی شده بود که اگر با ازدواج آنها مخالفت کند، بلایی سرشان خواهد آورد.

راز قاتلان 
با این اطلاعات، احتمال اینکه مرد جوان توسط خانواده دختر موردعلاقه‌اش به قتل رسیده باشد قوت گرفت. وقتی معلوم شد که جسد این مرد در نزدیکی باغی پیدا شده که متعلق به اقوام دختر 17ساله است، شکی باقی نماند که خانواده دختر در این جنایت نقش دارند و قاضی احمدی‌نژاد دستور بازداشت مادر وی را صادر کرد. این زن هرچند در ابتدا منکر جنایت بود اما در ادامه راز قتل خواستگار سمج را فاش کرد و گفت: از وقتی شوهرم فوت شد، تصمیم گرفتم کاری کنم که دخترم خوشبخت شود اما او در ازدواج اولش شکست خورد و طلاق گرفت. به همین دلیل نمی‌خواستم دوباره به چنین سرنوشتی دچار شود و برای همین وقتی سروکله مقتول در زندگی دخترم پیدا شد، با ازدواج آنها مخالفت کردم. با این حال مقتول دست‌بردار نبود. مدام ما را تهدید می‌کرد. حتی می‌گفت که با دخترم فرار می‌کند و آبرویمان را می‌برد. چون همسرم فوت شده بود، ماجرا را با شوهرخواهرم در میان گذاشتم و خواستم برای پایان دادن به این ماجرا کمکم کند. از او خواستم که با مقتول حرف بزنیم و کاری کنیم که دست از سر ما بردارد. برای همین قرار شد او را به باغی که متعلق به اقواممان بود ببریم و در آنجا با هم حرف بزنیم.
این زن ادامه داد: روز حادثه با او تماس گرفتیم و برای حرف‌زدن قرار گذاشتیم. هر 3نفر سوار ماشین شدیم و به باغ رفتیم. در آنجا مشغول حرف زدن بودیم که بحثمان شد. کمی بعد شوهرخواهرم به سمت ماشینش رفت و یک تفنگ شکاری از داخل صندوق عقب بیرون آورد. مقتول با دیدن تفنگ پا به فرار گذاشت و از باغ خارج شد. ما هم تعقیبش کردیم و شوهرخواهرم از پشت سر شلیک کرد و ساچمه‌های تیر شکاری به او برخورد کرد و باعث مرگش شد.
با اعترافات این زن، قاضی احمدی‌نژاد دستور بازداشت عامل جنایت را هم صادر کرد که وی دستگیر شد و در تحقیقات به قتل مرد جوان اعتراف کرد. به این ترتیب هر دو متهم راهی بازداشتگاه شدند تا امروز (شنبه)، پس از انتقال به محل جنایت، صحنه قتل را بازسازی کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید