• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 30 فروردین 1399
کد مطلب : 98429
+
-

دستبرد میلیاردی به مؤسسه خیریه


اعضای باند تبهکاری که در تعطیلات نوروز نقشه دستبرد به انبار یک مؤسسه خیریه را عملی کرده و از آنها یک میلیارد تومان کالا دزدیده بودند، توسط پلیس دستگیر شدند.
به گزارش همشهری، روز هشتم فروردین‌ماه امسال به پلیس خبر رسید که سارقان به انبار یک مؤسسه خیریه در خیابان کارگر دستبرد زده اند. شواهد اولیه نشان می‌داد سارقان با شکستن قفل‌های انبار وارد آنجا شده‌اند و تعداد قابل توجهی وسایل خانگی شامل: یخچال، کولر گازی، اجاق گاز و تلویزیون به ارزش یک میلیارد تومان سرقت کرده‌اند. پرونده به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد و ماموران در نخستین اقدام به بررسی محل سرقت پرداختند. شواهد موجود حاکی از آن بود که 3سارق در این سرقت دست دارند. آنها خودرویشان را در نزدیکی محل سرقت پارک کرده و پس از شکستن قفل انبار وارد آنجا شده بودند. 
با استعلام شماره پلاک این خودرو، ماموران به مردی به‌نام نادر رسیدند که از مجرمان سابقه‌دار بود و یک روز پس از سرقت او را در مخفیگاهش در حوالی خیابان قزوین شناسایی و دستگیر کردند. این مرد پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها به‌دست داشتن در این سرقت اعتراف کرد. او گفت که سرقت از انبار مؤسسه خیریه را با همدستی 2‌دوستش به نام‌های وحید و بابک مرتکب شده است. او در اعترافاتش گفت: حدود یک‌ماه قبل از طریق تبلیغات مؤسسه خیریه متوجه آنجا شدیم و فهمیدیم که در انبار آنجا تعداد زیادی لوازم خانگی نگهداری می‌شود. در این مدت آنجا را زیرنظر داشتیم تا اینکه در تعطیلات نوروز که آنجا تعطیل بود توانستیم در 4مرحله نقشه سرقت از آنجا را عملی کنیم و به 2‌مالخر به نام‌های اصغر و سعید بفروشیم.
اعترافات این متهم باعث شد که مأموران در 2‌عملیات جداگانه 2‌همدست وی و 2‌مالخر اجناس مسروقه را دستگیر کنند و آنها نیز وقتی دیدند سرقت لو رفته است به‌دست داشتن در سرقت و خرید اموال مسروقه اعتراف کردند. همچنین در جریان بازرسی از مخفیگاه مالخران بخشی از اموال مسروقه شامل چند دستگاه یخچال فریزر و کولر گازی به ارزش تقریبی 500میلیون تومان کشف و به انبار مؤسسه خیریه منتقل شد.
سرهنگ علی عزیزخانی، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت در این‌باره، گفت: شواهد به‌دست آمده نشان می‌دهد که همه متهمان سابقه‌دار هستند و هم‌اکنون همگی با صدور قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید