• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 28 فروردین 1399
کد مطلب : 98372
+
-

کافه مجلس

  آقای روحانی! همه ماشین ندارند
مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس در نطق میان‌دستور خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: هر چند کسب و کار مردم برای ارتزاق و تداوم زندگی معمولی مهم است، اما قطعا شما می‌دانید که سلامت مردم باید در اولویت باشد. به گزارش فارس، وی ادامه داد: چرا از منابع در اختیار بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و آستان قدس رضوی استفاده نمی‌شود؟ علاوه بر رزمایش مردمی و کمک‌های مومنانه که مورد تأکید رهبری است، حتما نهادهای دولتی و غیردولتی باید کمک کنند. کواکبیان گفت: آقای روحانی! همه مردم تهران خودروی شخصی نداشته و توان پرداخت کرایه آژانس ندارند باید برایشان وسایل نقلیه عمومی مناسب فراهم کنید.

  خمس حقوق اردیبهشت
عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس که ریاست بخشی از جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده داشت اعلام کرد: نمایندگان مجلس یک پنجم حقوق اردیبهشت‌ماه خود را به آسیب‌دیدگان ناشی از شیوع کرونا اختصاص دادند. پیش از این اعلام شده بود قرار است کل یا بخشی از حقوق فروردین‌ماه نمایندگان برای مهار کرونا اختصاص یابد. 

  نمایندگان همچنان دنبال شفافیت
نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری سایر نمایندگان طرحی در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گیرد که براساس آن تمامی مواردی که رأی‌گیری به‌صورت الکترونیکی، قیام و قعود و علنی با ورقه صورت می‌پذیرد، اسامی نمایندگان موافق، مخالف و ممتنع و کسانی که در رأی‌گیری شرکت نکرده‌اند به‌ترتیب حروف الفبا در مشروح مذاکرات ثبت و تا پایان همان روز رأی‌گیری در سامانه (وب سایت) رسمی مجلس منتشر می‌شود.

  کرونا را سیاسی نکنید
عبدالحمید خدری، یک عضو کمیسیون انرژی مجلس از آنها که خود را خادمین مردم می‌دانند خواست که موضوع کرونا را که با حیات مردم سروکار دارد دستمایه تسویه‌حساب‌های شخصی و گروهی قرار ندهند و برای مبارزه با این ویروس با دولت همکاری کنند. به گزارش ایسنا، وی گفت: متأسفانه رویکردهای متفاوت و گاهی متناقض درخصوص ماهیت و چگونگی مواجهه دستگاه‌ها با بحران کرونا بی‌اعتمادی افکار عمومی که مهم‌ترین سرمایه اجتماعی حاکمیت است را فراهم کرده است.

  درخواست ۲۴ نماینده از رئیس‌جمهور 
۲۴ نماینده در تذکری به رئیس‌جمهور از اجرایی نشدن قانون مدیریت بحران به‌خصوص در شرایط فعلی با شیوع کرونا انتقاد کردند. به گزارش ایسنا، این نمایندگان با طرح این سؤال از رئیس‌جمهور که چرا قانون مدیریت بحران مصوب ۲۳/ ۵/ ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی اجرا نمی‌شود، توضیح دادند: نظر به اینکه فائق آمدن بر شرایط ویژه کنونی در اثر شیوع پرشتاب ویروس مرگبار کرونا مستلزم هماهنگی و هم‌افزایی و مدیریت یکپارچه است که همه ابعاد آن به‌صورت جامع در این قانون پیش‌بینی شده مقتضی است ضمن شناسایی و برخورد جدی با دستگاه‌ها و افرادی که تعلل جدی در اجرای قانون داشتند دستور سریع در اجرای آن را نیز صادر فرمایید. این نمایندگان یادآوری کرده‌اند: در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۸ نیز ۲۱ نفر از نمایندگان در نامه‌ای به همین منظور از جنابعالی درخواست تسریع در اجرای قانون مدیریت بحران را کردند که متأسفانه تا این تاریخ هیچ پاسخی به آنها ندادید.

این خبر را به اشتراک بگذارید