• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98331
+
-

کافه مجلس

  سر جالیز
در یک اقدام کم‌سابقه مجلس روز گذشته نطق و تذکر نداشت. عبدالرضا مصری، نایب‌رئیس مجلس گفت: برای اینکه بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده سرعت گیرد، امروز(دیروز) نطق و تذکر نداریم و به فردا موکول می‌شود. وی افزود: بسیاری از عزیزان منتظر این قانون هستند تا گشایش‌هایی ایجاد شود به‌خصوص که امسال سال جهش تولید است که ان‌شاءالله بتوانیم گامی برداریم به همین دلیل نطق‌ها و تذکرات به فردا (امروز) موکول می‌شود. به گزارش ایسنا بعد از این صحبت‌ها برخی از نمایندگان همچون مصطفی کواکبیان، نماینده تهران به این موضوع انتقاد کردند. کواکبیان خطاب به مصری با فریاد گفت که هیأت رئیسه حتی از این موضوع خبر ندارد، چطور چنین تصمیمی را گرفته‌اید. مصری در پاسخ گفت: مگر اینجا سر جالیز است که اینطور داد می‌زنید.

  پیشنهاد آب و برق مجانی 
نماینده جهرم در مجلس از نامه جمعی از نمایندگان به حسن روحانی برای استفاده رایگان دهک‌های پایین جامعه از آب، برق و گاز برای مدت 3‌ماه خبر داد. محمدرضا رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس اظهار داشت: هم‌اکنون در حال تهیه نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور هستیم. 

  نمایندگان فعال مجلس
هیأت رئیسه مجلس، فهرست نمایندگانی که بیشترین مشارکت را در رأی‌گیری‌های مجلس داشته‌اند منتشر کرد. این آمار مربوط به چهارمین سال مجلس دهم است. براساس گزارش هیأت‌رئیسه مجلس، فردین فرمند، نماینده مردم میانه، علیرضا سلیمی، نماینده مردم محلات و دلیجان، حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار، سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان، نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه، محمدحسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو، حسن کامران دستجردی، نماینده مردم اصفهان، روح‌الله بابایی صالح، نماینده مردم بویین زهرا و آوج، سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و کلات و محمد بیرانوندی، نماینده مردم خرم آباد فعال‌ترین نمایندگان سال آخر مجلس به لحاظ حضور در رای‌گیری‌ها بوده اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید