• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 27 فروردین 1399
کد مطلب : 98313
+
-

پینگ‌پنگی‌ها ادعای سعادتمند را تکذیب کردند

مدیرعامل استقلال می‌گوید در دوران سرپرستی‌اش در فدراسیون پینگ‌پنگ، ایران به‌عنوان پایتخت جهان اسلام انتخاب شد. پیمان حسنی، دبیر فدراسیون ادعای او را تأیید نمی‌کند

لیلی خرسند

«فدراسیون جهانی، ایران را پایتخت پینگ‌پنگ جهان اسلام معرفی کرد.» این ادعایی است که احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال دوشنبه در برنامه فوتبال برتر کرد؛ ادعایی که مورد تأیید فدراسیون پینگ‌پنگ نیست. سعادتمند که کارنامه مدیریت ورزشی‌اش را در این برنامه به نمایش گذاشته بود، گفت: «در 11ماهی که سرپرست فدراسیون بودم، طرح عملیاتی به فدراسیون جهانی دادم. فدراسیون جهانی ای‌میل زد که طرح شما بهترین طرح نمونه عملیاتی در دنیاست. با فعالیت‌هایی که ما در ایران داشتیم، فدراسیون جهانی اعلام کرد که ایران پایتخت تنیس روی میز جهان اسلام است.»‌
سعادتمند از اسفند سال‌1393 تا دی سال 1394 سرپرست فدراسیون پینگ‌پنگ بود. در بین خبرهایی که خبرگزاری‌ها در مدت سرپرستی سعادتمند از پینگ‌پنگ منتشر کرده‌اند، خبر خاصی از انتخاب ایران به‌عنوان پایتخت پینگ‌پنگ جهان اسلام دیده نمی‌شود. تنها اظهارنظری که سعادتمند در این مورد داشته، مربوط به نشست خبری او‌ست که روز 22اردیبهشت‌ برگزار شد. در گزارشی که ایسنا داده، سعادتمند در آن نشست گفته بود: «اواخر سال‌93 نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی برای برگزاری روز جهانی پینگ‌پنگ به ما ارسال شد و ما نیز روز 13فروردین‌ماه را برای این منظور درنظر گرفتیم و در سراسر ایران مسابقاتی را به‌صورت تفریحی در پارک‌ها و اماکن عمومی برگزار کردیم. در نهایت فدراسیون تنیس روی میز ایران از سوی فدراسیون جهانی پینگ‌پنگ مورد تقدیر قرار گرفت و ایران به‌عنوان پایتخت تنیس روی میز اسلام شناخته شد.» 
متن این خبر با داستانی که سعادتمند دوشنبه‌شب تعریف کرد، متفاوت است. از طرفی اگر فدراسیون جهانی، ایران را به‌عنوان پایتخت اسلام معرفی کرده بود و این اتفاق در این حد اهمیت داشته که سعادتمند به‌عنوان یکی از افتخارات دوران مدیریتش از آن نام ببرد، چرا فدراسیون در آن مقطع مانور خبری روی این موضوع نداشت و سعادتمند به گفتن یکی دو جمله در مورد آن بسنده کرده بود؟ 
پیمان حسنی، دبیر فدراسیون پینگ‌پنگ به همشهری می‌گوید که تا قبل از ادعای سعادتمند در برنامه تلویزیونی، خبری در این مورد نشنیده بود: «من تا قبل از این خبری درمورد این طرح و موضوع انتخاب ایران به‌عنوان پایتخت پینگ‌پنگ جهان اسلام نشنیده بودم. بعید می‌دانم فدراسیون جهانی چنین کاری کرده باشد. از لحاظ قانونی نمی‌تواند به یک کشور بگوید که تو پایتخت چند کشور دیگر باش. رئیس فدراسیون پینگ‌پنگ قطر، پرنفوذترین نایب‌رئیس فدراسیون جهانی است. در فدراسیون جهانی چند نایب‌رئیس دیگر هم‌ردیف او هستند ولی به‌خاطر پول و نفوذی که رئیس فدراسیون قطر دارد، او بعد از رئیس، حرف اول را در فدراسیون جهانی می‌زند. در این شرایط اگر قرار باشد کشوری پایتخت جهان اسلام باشد، قطر فرصت را به ایران می‌دهد؟ من بعید می‌دانم.»
شاید گفته شود که این انتخاب به‌خاطر موقعیت بازیکنان ایران در آسیا و جهان است. حسنی این موضوع را هم تأیید نمی‌کند: «ایران 3سال پیش در مسابقات کشورهای اسلامی قهرمان شد ولی در همان مسابقات هم خیلی از کشورهای اسلامی نیامده بودند. این طرح را شاید به فدراسیون جهانی داده باشند ولی تا امروز ما چیزی در این مورد ندیده‌ایم. رنکینگ بازیکنان ما در جهان و آسیا خوب است و اگر قرار است فدراسیون‌ طرحی هم داشته باشد، باید برای ارتقای رنکینگ آنها باشد؛ کاری که اولویت بیشتر فدراسیون‌هاست.» 
سعادتمند در حالی با افتخار از دوران مدیریتش در فدراسیون پینگ‌پنگ صحبت می‌کند که خیلی‌ها خاطرات خوبی از این دوران ندارند، به‌خصوص از حکم‌هایی که او در فاصله انتخاب رئیس فدراسیون تا برگزاری مراسم معارفه برای بعضی از افراد صادر کرده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید