• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 26 فروردین 1399
کد مطلب : 98136
+
-

درخواست جهانگیری از خیرخواهان ثروتمندان و صاحبان صنایع

خیرین برای مقابله با کرونا به صحنه بیایند

خیرین برای مقابله با کرونا به صحنه بیایند

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به عظمت ملت ایران در مواجهه با حوادث غیرمترقبه طبیعی و اجتماعی، گفت: احساس همبستگی اجتماعی و مسئولیت مدنی و نوع‌دوستی مردم ایران مزیت بزرگی است که باید قدر این فرصت و عظمت را بیش از پیش بدانیم.
به‌گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در مراسم معارفه رئیس جمعیت هلال‌احمر ایران با بیان اینکه جامعه ایران همواره با حوادث متعدد طبیعی و اجتماعی نظیر سیل و زلزله یا سقوط هواپیما روبه‌رو بوده است، اظهار داشت: ویژگی دیگر جامعه ما احساس مسئولیت مدنی و همبستگی اجتماعی میان مردم است که همواره زنده است و مردم نسبت به وضعیت همنوعان خود حساس هستند و آگاهانه در جهت خدمت‌رسانی همت می‌کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور به پدیده ناشناخته کرونا و چالش جهانی ناشی از آن نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ابعاد اجتماعی و اقتصادی کرونا همه دنیا و ایران را متاثر کرده است، گفت: در ارتباط با کرونا باید بیشتر از کمک‌های مردم استفاده کنیم. واقعیت این است که دولت به قول رئیس‌جمهور در برهه کنونی با 2ویروس تحریم و کرونا همزمان مقابله می‌کند؛ اگرچه به فضل الهی می‌توانیم با حداقل هزینه از این شرایط عبور کنیم اما مطمئن هستم اگر موضوع را برای مردم خوب توضیح دهیم حتما از کمک‌های خیرین بیشتر بهره‌مند خواهیم شد.
وی با تشریح اقدامات دولت برای کمک به اقشار ضعیف و بنگاه‌های آسیب‌دیده، گفت: حتما تعداد کسانی که نیازمند کمک هستند بیشتر از آماری است که دولت توانسته برای آنها مبالغی واریز کند و باید با کمک مردم، تعداد بیشتری از نیازمندان را تحت پوشش قرار دهیم.
جهانگیری ادامه داد: از مردم و خیرخواهان و کسانی که از تمکن مالی مناسبی برخوردار هستند می‌خواهم که به صحنه بیایند و با کمک نهادهای یاری‌رسان نظیر جمعیت هلال‌احمر با لحاظ همه مسائل اخلاقی و انسانی به اقشار بی‌بضاعت کمک کنند تا با کمترین و هزینه از این مرحله عبور کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: امروز در بسیاری از کشورهای دنیا صاحبان صنایع و افراد ثروتمند اعلام کردند که بخشی از ثروت خود را به بخش‌های مختلف جامعه هدیه می‌کنند. انتظار این است که فعالان بخش خصوصی کشور هم چنین اقداماتی انجام دهند.جهانگیری افزود: کادر پزشکی قدرتمند و نظام سلامت سازمان‌یافته کشور در این ایام کار بزرگی انجام دادند. جامعه پزشکی نمایشی از انسان‌دوستی را به اجرا گذاشت که در تاریخ ایران ثبت خواهد شد و هنرمندان، نویسندگان و صاحب‌نظران حتما این فداکاری‌ها را ثبت خواهند کرد.
وی با تأکید بر اینکه باید تبعات کرونا را به حداقل برسانیم، به آسیب دیدن برخی از اقشار از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال‌احمر با توجه به اینکه یکی از نهادهای خدمت‌رسان و مورد اعتماد مردم است می‌تواند حلقه وصل میان مردم و آسیب‌دیدگان باشد.
جهانگیری ضمن تشکر از اقدامات جمعیت هلال‌احمر کشور در امدادرسانی به مردم در حوادث اخیر زلزله، سیل و سقوط هواپیما از این جمعیت خواست تا آمادگی خود را برای خدمت بیشتر هم در دوران کرونا و هم در حوادث آینده افزایش ‌دهد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید