• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 24 فروردین 1399
کد مطلب : 97947
+
-

الکل بازهم در پایتخت قربانی گرفت


تازه‌ترین پرونده‌هایی که در دادسرای جنایی تهران تشکیل شده نشان می‌دهد که در روزهای اخیر 4زن و یک مرد در پایتخت به‌دلیل مصرف الکل مسموم جان‌شان را از دست دادند.
به گزارش همشهری، گزارش این حوادث در مدت 24ساعت، یعنی بیستم و بیست و یکم فروردین‌ماه به قاضی مصطفی واحدی، کشیک جنایی تهران اعلام شد. نخستین قربانی دختری 30ساله بود که گزارش مرگ او را ساعت 13:40بیستم فروردین‌ماه مأموران کلانتری رازی به قاضی جنایی تهران اعلام کردند. علت مرگ او مسمومیت بر اثر مصرف الکل بود که با دستور قاضی تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که دختر جوان وسواس شدیدی داشته است. به گفته خانواده‌اش از روزی که کرونا ویروس وارد ایران شده و شیوع پیدا کرده، دختر جوان به‌شدت ترسیده بود و وحشت داشت مبادا مبتلا به کرونا شود. همین وحشت او باعث شده بود که برای در امان ماندن از بیماری، اقدام به مصرف الکل کند و این کار به قیمت از دست دادن جانش تمام شد. با دستور قاضی، جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. کمتر از یک ساعت از اعلام این گزارش گذشته بود که بار دیگر تلفن قاضی جنایی تهران، زنگ خورد. دومین قربانی زنی بود 29ساله که به‌دلیل مسمومیت در بیمارستان بستری بود، اما جانش را از دست داد. علت مرگ او مسمومیت با الکل بود که تحقیقات حکایت از این داشت این زن روز قبل در یک مهمانی حوالی سعادت‌آباد شرکت کرده و اقدام به مصرف الکل کرده بود. همین باعث شده بود که حالش بد شده و به بیمارستان انتقال یابد، اما وخامت حالش باعث شد تا جانش را از دست بدهد که تحقیقات در این خصوص ادامه دارد. ساعت 15:50بیستم فروردین‌ماه سومین گزارش مرگ را مأمور کلانتری انقلاب به قاضی واحدی اعلام کرد. سومین قربانی هم دختری بود 19ساله. بررسی‌ها حکایت از این داشت که این دختر جوان و خانواده‌اش از اوایل اسفند‌ماه همزمان با شیوع کرونا ویروس، خانه خود در تهران را ترک کرده و به خانه باغ‌شان حوالی هشتگرد رفته بودند. ظاهرا آنها در خانه باغ، خود را قرنطینه کرده بودند تا از ابتلا به کرونا در امان باشند، اما دختر خانواده سهل‌انگاری کرده که به قیمت از دست دادن جانش تمام شد. ماجرا از این قرار بود که یک روز قبل از مرگ وی، سالگرد تولد دختر جوان بود که دوستانش برای او تولد گرفته بودند و از دختر جوان خواستند تا برای شرکت در مراسم تولدش به تهران بیاید. وی از هشتگرد راهی تهران، حوالی ستاری شد و در جشن تولدش به همراه دوستانش اقدام به مصرف الکل کرد. دخترجوان اما پس از مهمانی حالش بد شده و به دخترخاله‌اش زنگ زد تا به او بگوید که حالش بد شده است. دخترخاله‌اش فورا او را به بیمارستان انتقال داد و او تحت درمان قرار گرفت. پزشکان به او سرم تزریق کردند و وی پس از تمام شدن سرم به خانه دخترخاله‌اش رفت، اما دوباره ساعتی بعد حالش وخیم شد که برای بار دوم برای درمان به بیمارستانی در تهران انتقال یافت. این‌بار تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و دخترجوان به‌دلیل مسمومیت شدید جانش را از دست داد. جسد وی با دستور قاضی جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.
ساعت 16:19بیستم فروردین، چهارمین گزارش مسمومیت مرگبار را به قاضی جنایی مخابره کردند. قربانی زنی بود 40ساله که به‌دلیل مسمومیت شدید با الکل در بیمارستان جان باخته بود. بررسی‌ها حکایت از آن داشت که زن 40ساله در یک مهمانی که در باغی حوالی شهریار بر پا شده بود شرکت کرده بود. او در مهمانی اقدام به مصرف الکل کرده بود که همین باعث شد تا حالش بد شود. زن جوان اما پس از انتقال به بیمارستان به‌دلیل مسمومیت شدید جان باخت و قاضی دستور داد جسد وی به پزشکی قانونی منتقل شود. چند ساعت بعد، یعنی 21فروردین هم گزارش دیگری به قاضی واحدی کشیک جنایی تهران اعلام شد. پنجمین قربانی یک مرد 53ساله بود که در شرق تهران زندگی می‌کرد. تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که این مرد از وحشت اینکه مبادا مبتلا به کرونا شود، اقدام به مصرف الکل می‌کرد. اما آخرین بار پس از مصرف الکل ناگهان حالش وخیم شد که خانواده او، مرد را به بیمارستان انتقال دادند. او تحت درمان قرار گرفت اما مسمومیت‌اش شدید بود و باعث شد جانش را از دست بدهد. جسد این مرد نیز به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید