• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 23 فروردین 1399
کد مطلب : 97790
+
-

اجرای 67پروژه اولویت‌دار در تهران

اجرای 67پروژه اولویت‌دار در تهران

افشین حبیب‌زاده _ رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران

برنامه کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در سال آتی، پیگیری افتتاح هرچه سریع‌تر پروژه‌های مهم و دارای اولویت مدیریت شهری و کلنگ‌زنی پروژه‌های زودبازده و مورد نیاز شهروندان و افتتاح آنهاست. از سوی دیگر با توجه به‌شأن نظارتی شورای شهر، نظارت بر انجام صحیح و درست و طبق برنامه زمانبندی مدیریت پروژه و همچنین نظارت و پایش مستمر پروژه‌های عمرانی شهر تهران که توسط شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه طراحی و اجرا می‌شود نیز در دستور کار کمیته عمران قرار دارد.
برای سال1399، بودجه عمرانی شهرداری تهران رشد 43درصدی داشته که به همراه بخش حمل‌ونقل، یک‌سوم کل بودجه شهرداری تهران را به‌خود اختصاص داده است. کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با همکاری معاونت فنی و عمرانی شهرداری و معاونان و کارشناسان عمرانی مناطق 22گانه از چند‌ماه پیش در سلسله نشست‌های مستمر خود ضمن ارزیابی پروژه‌های عمرانی موجود، بر آن بود تا با اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت‌دار شهر تهران و کلنگ‌زنی پروژه‌های زودبازده و مورد نیاز شهروندان، اقدامات اساسی در این حوزه انجام دهد.
در این راستا 67پروژه شاخص و اولویت‌دار فرامنطقه‌ای که در حال انجام و تکمیل است را احصا کرده که به‌طور نمونه می‌توان به نگهداری و بهره‌برداری از دریاچه چیتگر، احداث پارکینگ طبقاتی نیایش، احداث تقاطع بزرگراه امام رضا(ع) و بزرگراه دولت‌آباد، تجهیز ترمینال شرق، احداث بزرگراه دولت آباد (شهید رستگار) و تقاطع‌های مربوطه، احداث بزرگراه شهید بروجردی، تعمیر و نگهداری آسفالت و ابنیه بزرگراه‌های سطح شهر تهران، تعمیر و نگهداری کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، دسترسی آزادراه آزادگان به خیابان دستواره و تقاطع غیرهمسطح 45متری شهید باقری در بزرگراه شهید خرازی اشاره کرد.

جدا از پروژه‌های بزرگ شهری، در سطح مناطق نیز برخی پروژه‌های عمرانی به‌منظور رفع نیاز شهروندان آن محدوده تعریف شده است که از مهم‌ترین آنها ادامه احداث خیابان 35متری افتخاری در منطقه یک، ساماندهی و ایمن‌سازی‌ مسیل کن، ساماندهی محور خاوران و تکمیل و توسعه زیرساخت‌های دریاچه چیتگر است.
از سوی دیگر در بودجه سال 1399شهرداری تهران، ۲ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌هایی اختصاص داده شده که قرار است با مشورت و پیگیری شورایاران محلات تهران، پروژه‌های کوچک مقیاس محلی در پاسخ به مطالبات شهروندان پس از تصویب در سطح محلات اجرایی شود.

باتوجه به تشکیل و فعالیت کارگروه‌های تخصصی شورایاری در مناطق نیز قرار است از ظرفیت آنان به‌عنوان یاران نظارتی در حوزه مدیریت شهری استفاده شود. براین اساس تاکنون یک جلسه با روسای کارگروه‌های تخصصی عمران مناطق 22گانه برگزار شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است درخواست‌های مردمی از طریق شورایاری‌های مناطق درخصوص مسائل و مشکلات مربوط به حوزه عمران دریافت و پس از پایش به بخش‌های مختلف شهرداری اعلام شود. از سوی دیگر به‌دنبال آن هستیم تا از ظرفیت اعضای کارگروه تخصصی عمران مناطق نیز به‌منظور نظارت در بخش عمرانی که بیشتر بحث فنی درخصوص بررسی میزان پیشرفت فیزیکی و مشکلات فنی پروژه است، استفاده کنیم.
از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای سال آینده، پایش مستمر نحوه نگهداشت آسفالت معابر شهر تهران و همچنین نحوه تأمین و اجرای آسفالت در سطح مناطق و شبکه بزرگراهی شهر، ارائه طرح‌های مربوط به حوزه فنی و عمرانی از طریق هم‌فکری و هم‌اندیشی با متخصصان امر و اساتید دانشگاهی، دریافت و بررسی طرح‌های نوین درخصوص نحوه اجرا و همچنین نگهداشت پروژه‌های فنی و عمرانی در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری است.
باتوجه به ضرورت نگهداشت، تعمیر و نگهداری از پروژه‌های عمرانی نیز کمیته عمران در سال آتی نظارت جدی‌تری بر پروژه‌های عمرانی بالاخص مسیل‌ها، روددره‌ها و پل‌ها خواهد داشت.

برای سال1399، بودجه عمرانی شهرداری تهران رشد 43درصدی داشته که به همراه بخش حمل‌ونقل، یک‌سوم کل بودجه شهرداری تهران را به‌خود اختصاص داده است


 

این خبر را به اشتراک بگذارید