• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 20 فروردین 1399
کد مطلب : 97751
+
-

عامل قتل راننده کامیون به هلاکت رسید

عامل قتل راننده کامیون به هلاکت رسید

5روز پس از حمله اشرار مسلح به کامیون حمل برنج در شرق کشور و قتل راننده آن، مأموران پلیس در عملیاتی ضربتی سردسته باند اشرار را به هلاکت رساندند و 3نفر از همدستانش را دستگیر کردند.
به گزارش همشهری، روز 13فروردین امسال راننده کامیونی به نام رضا مهابادی بعد از بارگیری چندین تن برنج در چابهار به سوی تهران حرکت کرد. او مسیر بزمان- بم را انتخاب کرد و بی‌خبر از تله‌ای که سر راهش قرار دارد به مسیرش ادامه داد. وقتی کامیون به منطقه‌ای خلوت و دور افتاده رسید ناگهان چندین مرد مسلح سد راه آن شدند و شروع به تیراندازی کردند. آنها سارقان مسلح بودند که قصد داشتند بار کامیون را سرقت کنند. این در حالی بود که راننده کامیون در برابر آنها بی‌دفاع بود. با وجود این تیراندازی سارقان ادامه پیدا کرد تا اینکه کامیون را متوقف کردند و با شلیک گلوله راننده را به قتل رساندند. اشرار مسلح به دنیال وقوع این جنایت بار کامیون را به سرقت بردند و پیکر بی‌جان راننده را در همانجا رها کردند.
به‌دنبال وقوع این جنایت هولناک تحقیقات برای شناسایی اشرار مسلح آغاز شد. شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که گروهی از اشرار معروف منطقه که سرکرده آنها شروری معروف به حمل است در این جنایت دست دارند. در این شرایط بود که 2تیم هشت‌نفره از نیروهای انتظامی زبده ایرانشهر با اخذ نیابت قضایی راهی منطقه بم شدند. در شرایطی که 5روز از قتل راننده کامیون می‌گذشت مأموران توانستند مخفیگاه اشرار را شناسایی کنند. آنها در منطقه‌ای در نزدیکی بم مخفی شده بودند که مأموران آنجا را به محاصره درآوردند و در این شرایط درگیری مسلحانه بین مأموران و اشرار درگرفت. سرکرده اشرار حاضر به تسلیم خود نبود و قصد داشت به درگیری ادامه دهد. به این ترتیب درگیری ادامه یافت تا اینکه این شرور هدف گلوله مأموران قرار گرفت و به هلاکت رسید. محسن گل‌محمدی، دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر، در این‌باره به مهر گفت: در درگیری مسلحانه مأموران پلیس آگاهی ایرانشهر با اشرار، شرور معروف به حمل که عامل قتل مسلحانه راننده کامیون در مسیر بزمان به بم بود به هلاکت رسید و 3همدست وی دستگیر و از آنها 2قبضه کلت کمری و یک قبضه وینچستر و مقداری مهمات جنگی کشف شد. وی ادامه داد: این شرور دارای چندین فقره سابقه سرقت مسلحانه و شرارت در جنوب سیستان و بلوچستان بود که در کمترین زمان ممکن و با رصدهای اطلاعاتی انجام‌گرفته به هلاکت رسید. ابوذر کوثری، رئیس شورای تأمین شهرستان ایرانشهر، نیز در این‌باره گفت: شناسایی عاملان این جنایت با هماهنگی دادستان شهرستان انجام شد. بزرگان، علما، معتمدین و شورای تامین شهرستان نیز نقش مؤثری در برقراری امنیت در این منطقه دارند. وی ضمن تسلیت به خانواده مهابادی تأکید کرد: امنیت ایجادشده در منطقه ایرانشهر و بزمان با خون چندین شهید از عوامل زحمتکش انتظامی ضمانت شده است و قابل چشم‌پوشی نیست و هرگونه تحرک عاملان ناامنی و شرارت در منطقه زیرنظر بوده و با متخلفان برخورد قاطعانه خواهد شد‌. وی همچنین با توجه به افزایش تردد برای انتقال محصولات کشاورزی منطقه بزمان و دلگان از افزایش اقدامات امنیتی در این منطقه خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید