• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 19 فروردین 1399
کد مطلب : 97695
+
-

یاس در دیار دروغگویان

«یاس در دیار دروغگویان» با تصویرگری والِریا پِترون، داستانی درباره راستی و حقیقت است. داستان پسربچه‌ای به نام یاس که با سایر همسن‌وسال‌هایش تفاوت دارد؛ صدای او بسیار بلند است و می‌تواند مثل گردباد بپیچد و پنجره‌ها را بشکند و خرابی به بار بیاورد. تا اینکه روزی یاس، ناخواسته کاری می‌کند که میوه‌ها از درخت بیفتند. به همین دلیل مردم عصبانی روستا او را با القابی مانند جادوگر و شیطان خطاب می‌کنند و آزارش می‌دهند تا اینکه یاس روستا را ترک می‌کند و از دیار دروغگویان سر در‌می‌آورد؛ جایی که همه‌چیز در آن وارونه است، حتی حیوانات هم نمی‌توانند صدای واقعی خودشان را به زبان بیاورند؛ سگ‌ها میومیو می‌کنند و گربه‌ها واق واق. یاس تلاش می‌کند با صدای جادویی‌اش به آنها کمک کند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یاس برای اینکه بتواند هرچه در دلش می‌گذرد را خالی کند، باید به فضای بازی دور از دهکده می‌رفت: به بیشه‌زار، حاشیه دریاچه و مزارع. هنگامی که کاملاً مطمئن می‌شد تنهاست و فاصله زیادی از پنجره‌ها و همشهری‌هایش دارد، دمر روی زمین دراز می‌کشید و دهانش را رو به زمین می‌گرفت و شروع به آواز خواندن می‌کرد.چند دقیقه‌ای نمی‌گذشت که زمین شروع به لرزش می‌کرد: موش‌های کور، کرم‌ها، مورچه‌ها و همه موجوداتی که زیر زمین زندگی می‌کردند، تا کیلومترها پا به فرار می‌گذاشتند، فکر می‌کردند زمین لرزه شده و...»
والریا پترون سال۱۹۶۵ در سسنا متولد شد. پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان، در رشته گرافیک تحصیل کرد و در زمینه تبلیغات به‌کار مشغول شد. بعدها او در مدرسه سنت‌مارتین در لندن در رشته گرافیک و تبلیغات تخصص گرفت. وی شروع به انتشار تعدادی اثر برای چندین ناشر انگلیسی کرد و به سرعت در ژاپن‌، فرانسه و ایالات متحده شناخته شد و آثارش مورد استقبال قرار گرفت.
انتشارات هوپا، «یاس در دیار دروغگویان» را با ترجمه محبوبه خدایی در شمارگان 2هزار نسخه به بهای 42هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :