• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 27 اسفند 1398
کد مطلب : 97464
+
-

هشدار به بازیکنان خارجی لیگ ایران

به پیشنهاد سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی، بسیاری از بازیکنان خارجی لیگ‌برتر، ایران را ترک کرده‌اند بدون آنکه زمان بازگشت‌شان معلوم باشد

برخی از سفارتخانه‌های کشورهایی که در لیگ برتر فوتبال ایران بازیکن دارند، از این بازیکنان خواسته‌اند به‌دلیل بیماری کرونا، ایران را ترک کنند. حتی گفته می‌شود به این بازیکنان پیشنهاد شده است تا زمانی که بیماری کرونا کنترل نشده، به ایران برنگردند.
لیگ فوتبال ایران پس از بازی‌های هفته بیست‌ویکم به تعویق افتاد. سازمان لیگ ابتدا زمان از سرگیری بازی‌ها را 15فروردین سال آینده اعلام کرد، اما پس از مصوبه وزارت ورزش، مشخص شد که دست‌کم تا پایان فروردین، این بازی‌ها از سرگرفته نخواهد شد.
یکی از نخستین بازیکنانی که به پیشنهاد سفارتخانه کشورش، از ایران خارج شد، بشار رسن، هافبک عراقی تیم پرسپولیس بود. او بعد از آخرین تمرین پرسپولیس راهی عراق شد و کسی از زمان بازگشتش به تهران اطلاع دقیقی ندارد. این ابهام زمانی بیشتر می‌شود که به‌خاطر بیاوریم بسیاری از بازیکنان عراقی نظم‌ گریزند و هر بار که به کشورشان می‌روند، با تأخیر برمی‌گردند.
کار به جایی رسیده که حتی درباره بازگشت بازیکنی مانند رادوشویچ هم که یکی از وفادارترین و در عین ‌حال منظم‌ترین بازیکنان پرسپولیس است، ابهام وجود دارد. او پس از یک گرد و خاک اینستاگرامی، بلیت پرواز به کرواسی را گرفت و جلوی دوربین باشگاه هم لبخند زد.
براساس شنیده‌ها سفارتخانه اغلب کشورهای اروپایی و آمریکایی به اتباعشان که در فوتبال ایران هستند پیشنهاد داده‌اند، در نخستین فرصت ایران را ترک کنند. کی‌روش استنلی، ولسیانی (بازیکنان سپاهان) میلیچ و بودوروف (بازیکنان استقلال) و چند بازیکن دیگر به کشورهایشان برگشته‌اند و احتمالا تا پایان شیوع کرونا به ایران باز نخواهند گشت. لغو بسیاری از پروازهای خارجی باعث شد رادولوویچ، سرمربی مونته‌نگرویی ذوب‌آهن برای خروج از ایران به مشکل بخورد. گفته می‌شود مسئولان این باشگاه اصفهانی پس از مکاتبه با سفارت مونته‌نگرو مشکل پروازی مربی خود را حل کرده و مقدمات سفرش را فراهم کرده‌اند.

کسی نگران شیخ و اوساگونا نیست؟
شیخ دیاباته، ستاره مالیایی استقلال و اوساگونا مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس، از سرشناس‌ترین بازیکنان آفریقایی شاغل در فوتبال ایران هستند. این دو نفر با وجود نگرانی‌ها از شیوع کرونا هنوز تهران را ترک نکرده‌اند. گفته می‌شود برخلاف سفارتخانه‌های کشورهای اروپایی، سفارتخانه این دو کشور آفریقایی توصیه‌ای به آنها نکرده‌اند و برنامه خروج آنها از تهران تنها به‌دلیل تعطیلی تمرینات تیم‌هایشان است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید