• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97426
+
-

با مردم

با مردم







 ضدعفونی معابر روستایی با کمترین امکانات
معابر روستایی در شهرهای مختلف امکانات کافی برای ضدعفونی‌کردن ندارند و در اغلب روستاها تعدادی جوان با امکانات محدود شروع به سمپاشی کرده‌اند که کافی نیست. از مسئولان تقاضا داریم روستاها را در این شرایط بحرانی از یاد نبرند.
مهدوی از چهاردانگه ساری 

  ثبت‌نام طرح مسکن با سرعت اینترنت، شدنی نیست
سرعت اینترنت در تهران و کرج آنقدر پایین است که امکان ثبت‌نام طرح ملی مسکن فراهم نیست. در ثانی اگر موفق شوید مراحلی را طی کنید با جمله ظرفیت تکمیل شد روبه‌رو می‌شوید. آیا نباید امکان ثبت‌نام برای همه به‌صورت یکسان فراهم باشد.
سلیمانی از تهران 

 چرا دفاتر خدماتی در ردیف مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیستند؟
دفاتر خدماتی نظیر کافی‌نت‌ها، لوازم‌التحریری‌ها و مشاغل مشابه در ردیف مشاغل آسیب‌دیده از تعطیلات و کسادی بازار ناشی از کرونا قرار نگرفته‌اند درحالی‌که شغلشان به باز بودن مدارس و دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها کاملا وابسته است و با تعطیلی آموزش به‌صورت فیزیکی، عملا درآمد این اقشار به صفر رسیده است. این در حالی است که با اجاره‌بهای سنگین و هزینه‌های جاری، این قشر حتی قادر به تامین هزینه‌های آب و برق و اینترنت مشاغل خود نیستند. از مسئولان تقاضای توجه و رسیدگی داریم.
راستگو  از مشهد

  پلیس با ترقه‌بازان برخورد جدی کند
در حالی‌که اغلب خانه‌ها دارای مریض یا دارای استرس ناشی از شیوع کرونا هستند، عده‌ای بی‌مبالات با ایجاد سر‌و‌صدا و ترقه‌زدن آرامش محلات را بر هم می‌زنند و چه بسا باعث روی دادن حادثه‌ای به‌خصوص برای افراد خاص و کهنسالان می‌شوند. از پلیس توقع داریم با این برهم‌زنندگان آرامش مردم برخورد جدی کند.
یحیی از امیرآباد تهران 

  همکاری قمی‌ها برای کنترل کرونا کافی نیست
بسیاری از همشهریان من برای کنترل کرونا همکاری کافی ندارند و به‌رغم اعلام ستاد ملی مبارزه با بحران کرونا، برای شرکت در ارزیابی‌های کرونا به‌صورت مجازی و تشویق مردم به خرید اینترنتی اقبالی از این راهکارها نمی‌شود؛ به‌عنوان نمونه در طرح شناسایی بیمارانی که احتمال ابتلا دارند برای جلوگیری از مراجعه آنها به بیمارستان در صورت ضروری نبودن، تنها 27هزار نفر ثبت‌نام کردند که با توجه به جمعیت بیش از یک‌میلیون نفری قم واقعا سؤال‌برانگیز است. از همه مردم قم دعوت می‌کنیم با ستاد ملی بحران کرونا همکاری کنند.
م. رضا از قم

  مرگ‌ومیر پرندگان میانکاله به کجا رسید؟
در شرایط کنونی مسئله پرندگان میانکاله به فراموشی سپرده شد درحالی‌که به‌نوبه‌خود بسیار حائز‌اهمیت است. اکنون با مهاجرت دوباره این پرندگان به مبدا سفرشان احتمال دارد برای همیشه آنها را از دست بدهیم و دیگر این پرندگان به میانکاله نیایند!
عباس‌زاده از تهران

  ملخ‌ها آرامش کازرون را گرفته‌اند
حمله ملخ‌ها که از اوایل بهمن در شهرستان‌های استان فارس از جمله ممسنی، گراش و کازرون آغاز شده امان مردم را بریده است. از طرفی با شیوع کرونا نگران ابتلا به این بیماری مهلک هستیم و از طرفی به‌دلیل برنامه‌هایی که برای مبارزه با ملخ‌ها داریم، مدام مجبور به خروج از منزل هستیم و عملا قرنطینه‌ای در شهرستان‌های ما در کار نیست. در بحبوحه کرونا کسی به فکر مبارزه با ملخ‌ها نیست و آرامش از کازرون رخت بسته است.
هژیر از کازرون فارس

 گرانی اقلام ضدعفونی و بهداشتی از سوی مسئولان
وقتی مسئولان قیمت مصوب محصولات بهداشتی را چند برابر آنچه قبلا بوده است به‌طور رسمی اعلام می‌کنند چه توقعی از سودجویان و مردم وجود دارد؟ بر اساس لیستی که از مسئولان وزارت صمت اعلام شده است قیمت برخی اقلام ضدعفونی‌کننده تا 33هزار تومان اعلام شده درحالی‌که مشابه این محلول ضدعفونی قبلا 15هزار تومان بوده است یا نوعی ژل کوچک که قبلا برای دانش‌آموزان به قیمت دوهزار تومان تهیه می‌کردیم اکنون 7500 از سوی مسئولان قیمت خورده است. البته اگر به همین قیمت‌ها به فروش برسد شاید قابل‌تحمل باشد ولی مسئله این است که به دو و سه‌برابر این قیمت‌ها فروخته می‌شود و کسی هم بر این موارد نظارت نمی‌کند.
اربابی از تهران

  شهر فرادنبه با تراکتورهای کشاورزان ضدعفونی می‌شود
شکی نیست در وقوع حوادث همه اهالی یک شهر و کشور باید متحد شوند و هر کاری از دستشان برمی‌آید انجام دهند اما بعد حدود 20روز از شیوع کرونا هنوز پای سمپاشی‌های دولتی و مسئولان به شهر ما نرسیده است و هر چه انجام شده توسط اهالی بوده است. تعدادی از کشاورزان شهر فرادنبه با تراکتورهای خود و تجهیزات سمپاشی، برای ضدعفونی معابر و شکست ویروس کرونا ورود پیدا کرده‌اند و حتی مواد ضدعفونی را خودشان تهیه کرده‌اند. مسئولان به شهرهای کوچک نیز توجه کنند.
موسوی از فرادنبه شهرکرد

 سوءاستفاده شبکه شاپرک از پرداخت‌های دستگاه کارتخوان
در شبکه پرداخت بانکی روال اینگونه بوده است که تمام دریافتی‌هایی که از طریق کارتخوان کسب می‌شوند صبح فردا قبل از ساعت8 در حساب صاحب دستگاه است، اما اخیرا این زمان افزایش یافته و گاهی تا 48ساعت برای برداشت پول خودمان معطل می‌شویم. آیا صاحبان این شبکه نمی‌توانند از کنار سودهای ما کاسبان بگذرند و این همه ما را معطل نکنند.
دانشی از تهران

  پرداخت‌های معلمان حق‌التدریس چه شد؟
فرهنگی بازنشسته هستم که برای گذران و تامین مخارج زندگی تصمیم گرفتم امسال به‌عنوان معلم تدریس کنم. اکنون که چند روز بیشتر تا عید نمانده ریالی به ما پرداخت نشده در حالی‌که قرار بود ماهانه پرداخت شود. اکنون هم هر وقت پیگیر می‌شویم می‌گویند آموزش‌و‌پرورش به‌دلیل شیوع کرونا بودجه ندارد!
عبدی از ارومیه

این خبر را به اشتراک بگذارید