• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97420
+
-

معمای آتش‌سوزی مرگبار

معمای آتش‌سوزی مرگبار


خانه قدیمی و ورثه‌ای که به محل جمع‌آوری لوازم دست دوم و ضایعاتی تبدیل شده بود، نیمه‌های شب ناگهان آتش گرفت و مرگ جوان بیست‌ساله‌ای را رقم زد.
به گزارش همشهری، بامداد یکشنبه ساکنان ساختمانی در منطقه مهرآباد جنوبی ناگهان با صدای انفجاری از خواب پریدند. یکی از آنها فورا خود را پشت پنجره رساند و متوجه شعله‌های آتشی شد که از خانه قدیمی همسایه‌شان زبانه می‌کشید.
 او فورا با آتش‌نشانی تماس گرفت و موضوع را به اپراتور اطلاع داد. طولی نکشید که آتش‌نشانان در محل حادثه حضور یافتند و متوجه شدند که آتش در یک ساختمان قدیمی دوطبقه که حدود 150متر بود، رخ داده است. در این شرایط آتش‌نشانان به 2گروه تقسیم و وارد خانه قدیمی شدند. گروهی مأمور مهار حریق شدند و گروه دیگر به جست‌وجو پرداختند تا ساکنان ساختمان را نجات بدهند.
 آتش‌نشانان به‌محض اینکه قدم در ساختمان گذاشتند با تعداد زیادی اجناس و لوازم فرسوده و دست دوم روبه‌رو شدند. علاوه بر این انبوهی از ضایعات و آشغال در خانه وجود داشت که همین باعث گسترش آتش‌سوزی شده بود، به حدی که دود فراوانی تمام فضای ساختمان را در بر گرفته بود. آتش‌نشانان به سرعت دست به‌کار شدند و آتش را مهار کردند. از سوی دیگر گروه امداد و نجات، دو نفر از ساکنان ساختمان را که یکی در طبقه اول و دیگری در طبقه دوم در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود از ساختمان خارج کردند.
 آنطور که مشخص بود این دو نفر با یکدیگر برادر بودند و هنگامی که در خواب بودند، ناگهان آتش‌سوزی رخ داده و در میان دود و آتش گرفتار شده بودند.

گزارش مرگ
2برادر در اختیار اورژانس قرار گرفتند اما برادر بیست‌ساله به‌دلیل شدت سوختگی و دودزدگی جانش را از دست داد. اما برادر بزرگ‌تر که چهل‌ساله بود نفس می‌کشید و زنده بود.
 او که به‌شدت دچار سوختگی شده بود برای درمان به بیمارستان انتقال یافت. در این شرایط ماجرای مرگ جوان بیست‌ساله به قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران اعلام شد که او به‌همراه تیم تجسس پلیس آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند و به تحقیقات میدانی دست زدند.
در تحقیقات از همسایه‌ها، یکی از آنها گفت: خانه‌ای که حادثه در آن رخ داده ورثه‌ای است و چند وقتی می‌شود که 2برادر در آن زندگی می‌کنند. هر از گاهی هم دوستانشان به خانه قدیمی رفت‌وآمد داشتند. من شب حادثه 2برادر را دیدم که وارد خانه شدند. نیمه‌های شب ناگهان با صدای مهیبی از خواب پریدم؛ صدایی مانند انفجار کپسول گاز. بعد خانه را دیدم که در حال سوختن است و فورا به آتش‌نشانی و اورژانس زنگ زدم.
در ادامه مشخص شد که برادر بزرگ‌تر به بیمارستان انتقال یافته است اما وضعیت روحی خوبی نداشته و به‌دلیل حادثه و شدت سوختگی، شوکه شده و قادر به حرف زدن نیست. از سوی دیگر قاضی جنایی دستور داد تا جسد متوفی به پزشکی قانونی منتقل تا علت مرگ مشخص شود.
هم‌اکنون قاضی جنایی دستور داده تا کارشناسان آتش‌نشانی علت این حریق مرگبار را مشخص کنند. از سوی دیگر تلاش برای تحقیق از برادر بزرگ‌تر که مصدوم شده ادامه دارد تا معمای این آتش‌سوزی مرگبار فاش شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید