• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
دو شنبه 26 اسفند 1398
کد مطلب : 97381
+
-

امیرارسلان و دوستانش

4بازیکن داخلی و 4خارجی، در صدر بهترین خریدهای نیم‌فصل

براساس آمارهای سایت متریکا، در پنجره نقل‌وانتقالات نیم‌فصل بهترین خرید را تیم استقلال انجام داده است. ارسلان مطهری که در پنجره زمستانی از ذوب‌آهن به استقلال رفته، در بازی‌های نیم‌فصل دوم به‌طور میانگین نمره 7.37 گرفته تا بهترین خرید نیم‌فصل لقب بگیرد. بعد از او فرشاد احمدزاده و یونس شاکری در رتبه‌های بعدی هستند. به رده‌بندی بهترین خریدهای نیم‌فصل توجه کنید.

  ارسلان مطهری (7.37)
مهاجم سابق ذوب‌آهن در 4بازی که برای استقلال انجام داده، 3بار موفق به گلزنی شده و 2بار - از جمله در داربی تهران - بهترین بازیکن زمین لقب گرفته است. او در آسیا هم 3گل برای استقلال زده تا با 6گل از چهره‌های درخشان تیمش در هفته‌های اخیر باشد. ارسلان که در دور رفت 5گل برای ذوب‌آهن زده بود، حالا با 8گل زده از گلزنان برتر لیگ و با 3گل زده در نیم‌فصل دوم، دومین گلزن دور برگشت محسوب می‌شود.

  فرشاد احمدزاده (7.31)
فرشاد احمدزاده را باید یکی از 2مهره گمشده فولاد در فاز هجومی دانست؛ خریدی که با عملکرد درخشانش نقش زیادی در کمتر‌شدن ضعف‌های فولاد در کارهای هجومی داشت. احمدزاده در 4بازی که برای فولاد به زمین رفت، یک گل زد و یک پاس گل داد تا فولاد در بخش هجومی هم مثل سازمان دفاعی به موفقیت برسد. فولاد در نیم‌فصل اول خط دفاعی موفق و خط‌حمله ناکارآمدی داشت اما با ایجاد تحول در خط‌حمله‌اش طی 3هفته اخیر به 3برد متوالی رسیده است.

 یونس شاکری (7.28)
در نیم‌فصل اول کلا 3گل برای شهرخودرو زده بود اما در همین چند هفته‌ای که از دور برگشت گذشته، 4گل برای گل‌گهر زده و بهترین گلزن نیم‌فصل دوم لقب گرفته است. او در 5بازی برای گل‌گهر درمجموع 19بار شوتزنی کرده که 12بار آن در چارچوب بوده است. گل‌های یونس شاکری در مجموع 5امتیاز برای گل‌گهر به ارمغان آورده و کمک قابل توجهی برای فرار این تیم از قعر جدول بوده است.

 گادوین منشا (7.26)
دومین خرید گل‌گهر در خط حمله هم مانند شاکری عملکرد درخشانی داشته است. گادوین منشا در 4بازی یک گل زده و یک پاس گل داده است. البته او بیشتر از اینکه وظیفه گلزنی داشته باشد، به ایجاد موقعیت مشغول است. منشا در همین مدت کوتاه درمجموع 7پاس کلیدی برای همبازی‌هایش ارسال کرده است.

 اسماعیل شریفات (7.21)
شریفات که از پیکان به بوشهر رفته نقشی کلیدی در متحول‌شدن شاهین داشته است. او در 5بازی 2بار گل زده و یک‌بار پاس گل داده است. مهاجم جدید بوشهری‌ها در فاز دفاعی هم با 12عملکرد دفاعی کارنامه موفقی داشته است. اما خیره‌کننده‌ترین آماری که شریفات در این 5بازی از خود به ثبت رسانده، به «نبردهای موفق» او برمی‌گردد که رقم فوق‌العاده 51نبرد موفق را نشان می‌دهد. در واقع شریفات در 4بازی از 5بازی که به زمین رفته، بیشتر از هر بازیکن دیگری در لیگ توانسته در نبردهای تن‌به‌تن موفق باشد.

  دارکو بیدوف (6.96)
مهاجم خارجی و جدید ذوب‌آهن هم شروع درخشانی در فوتبال ایران داشته است. دارکو بیدوف در 4بازی 3گل برای ذوبی‌ها زد و دقت بالای شوت‌هایش هم باعث شد درمجموع 6شوت از 9شوتی که زده در چارچوب باشد. بیدوف در ارسال پاس هم دقت بالایی دارد. او با وجود اینکه به‌عنوان تک‌مهاجم همواره از سوی مدافعان حریف پرس می‌شود، ولی تحت فشار هم پاس‌هایی با دقت بالا (89درصد) می‌دهد. بیدوف در 3بازی اخیر تیمش مقابل 3تیم مدعی یعنی سپاهان، استقلال و نفت آبادان دروازه هر 3تیم را باز کرده
 است.

   آیاندا پاتوسی (6.82)
دومین بازیکنی که جواد نکونام برای حل مشکلات هجومی فولاد خرید، بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر بود. آیاندا پاتوسی در 4بازی 2گل زد تا نقش مهمی در پیروزی‌های پیاپی فولاد داشته باشد. نکته مهم در مورد پاتوسی روند صعودی عملکردش است. به‌طوری که از بازی اول تا بازی چهارم هر بازی نمره بهتری از متریکا گرفته است.

   مهدی خلیل (6.80)
آخرین بازیکن لیست، دروازه‌بان لبنانی ذوب‌آهن است. مهدی خلیل در 5بازی که به زمین رفته 12مهار و 2سوپرسیو به ثبت رسانده است. علاوه بر این، او 7عملکرد دفاعی موفق هم داشته است. در واقع خلیل با عملکرد خوبش توانسته تا حد زیادی مشکلات ذوب‌آهن درون دروازه را برطرف کند؛ مشکلاتی که از ابتدای فصل وجود داشت و با هیچ‌یک از 3دروازه‌بان ایرانی ذوب‌آهن حل نشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید