• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97158
+
-

21شهریور 1398

نیمه‌شب تابستانی سینما

نیمه‌شب تابستانی سینما

بیست‌و‌یکمین جشن خانه‌سینما پیش از بیست‌و‌یکم شهریور برگزار شد تا فصل جوایز سینمای ایران پرونده تابستانی‌اش را زودتر ببندد. پیشواز صنفی اهالی خانه سینما از روز ملی سینما البته مدتی است که درگیر موضوع انتخاب بهترین‌ها از طریق آکادمیک شده و چون انجمن عالی فنون و هنرهای سینمایی با ثبت و تصویب اساسنامه رسما عملکرد جدی خود را آغاز کرده، جشن تابستانی خانه‌سینما هم با رأی اعضای این انجمن برگزیدگان خود را شناخت.
عکس‌ها: حامد خورشیدی


تندیس بهترین مستند بلند اهدا شد به پیروز حناچی برای تهیه‌کنندگی فیلم «زمستان است». شهردار تهران پس از دریافت این جایزه درباره خیابان لاله‌زار و موضوع مستند زمستان است نکاتی را مطرح کرد. به‌گفته حناچی لاله‌زار هویت فرهنگی شهر تهران را در سینه‌اش پنهان کرده است. فیلم را مهرداد زاهدیان کارگردانی کرده‌است.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در بیست‌و‌یکمین جشن خانه سینما به فرهاد اصلانی برای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده تعلق گرفت.


جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن به فرشته صدر‌عرفایی برای فیلم «شبی که‌ماه کامل شد» تعلق گرفت.


تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن به سارا بهرامی برای فیلم «دارکوب» رسید.


نوید محمدزاده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی را از عادل فردوسی‌پور برای ایفای نقش در «سرخپوست» دریافت کرد. حضور عادل فردوسی‌پور در مراسم با استقبالی خارج از تصور همراه شد.


جایزه بهترین کارگردانی جشن خانه سینما به سعید روستایی برای فیلم «متری شش‌و‌نیم» رسید. بهمن فرمان‌آرا جایزه این کارگردان را به او اهدا کرد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید