• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 24 اسفند 1398
کد مطلب : 97079
+
-

22مهر 1398

متهم زم


سال 1388 خبر مهاجرت فرزند حجت‌الاسلام والمسلمین زم که برند مشهوری در میان مدیران فرهنگی محسوب می‌شود، بر سر زبان‌ها افتاد. روح‌الله زم پس از یک دوره بازداشت، به خارج از کشور رفت. او سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز را راه‌اندازی کرد و انتشار اخبار و اسناد در مورد ایران را در دست گرفت. برخی شایعات و خبرها نیز جعلی از آب درمی‌آمد اما انتشار برخی اسناد نشان از ارتباط او با داخل داشت؛ به‌طوری که عده‌ای معتقد بودند، این کانال در تور اطلاعاتی ایران قرار دارد. در جریان اعتراضات شهرهای ایران در دی 1396، وزارت ارتباطات ایران موفق شد مالک تلگرام را مجاب به بستن این کانال کند؛ چراکه روش ساخت مواد منفجره دستی در آن آموزش داده شده بود و اطلاعیه‌هایی برای ترغیب به خرابکاری در آن منتشر می‌شد. زم مجبور شد کانال دیگری راه‌اندازی کند. این کانال علیه حکومت ایران فعالیت خود را ادامه داد تا اینکه مؤسس آن طی یک عملیات اطلاعاتی بازداشت شد و در چرخه محاکمه قرار گرفت.

22 مهر 1398
 سپاه پاسداران از گرفتار شدن  روح‌الله‌زم، سرشبکه سایت آمدنیوز توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد.




22 مهر 1398
خبر دستگیری  روح‌الله زم  در کانال آمدنیوز منتشر شد. به‌دنبال سیطره سپاه بر کانال آمدنیوز، این کانال بیش از 500هزار ریزش اعضا را تجربه کرد.




22 مهر 1398

روح‌الله زم در نخستین حرف‌هایش که از تلویزیون ایران پخش شد، از اعتمادی که به دولت فرانسه داشت، ابراز پشیمانی کرد.




22 مهر 1398
محمدعلی زم، پدر روح‌الله زم گفت در جریان بازداشت او نبوده و موضوع را از زیرنویس تلویزیون متوجه شده است. او ادامه داد: دنیا دار مکافات و مجازات است؛ این را خداوند متعال و همه‌ بزرگان گفته‌اند.



23 مهر 1398
روزنامه فیگارو مدعی شد که روح‌الله زم در نجف دستگیر و به ایران منتقل شده است. این روزنامه نوشت: احتمالا زن جوانی در پاریس زم را برای سفر به عراق جهت دیدار با آیت‌الله سیستانی ترغیب کرده و فرانسه با جلوگیری نکردن از این سفر، بازداشت او را تسهیل کرده است.



24 مهر 1398
 یک رسانه خارج‌ از کشور، به‌نقل‌از مهسا رازانی (همسر روح‌الله زم) نوشت: همسرم جمعه عصر ۱۹مهر با پرواز «رویال جوردنین» از پاریس به بغداد رفت. او توقف کوتاهی در امان داشت و بامداد شنبه ۲۰ مهر به بغداد رسید. در ۲۴ ساعت نخست ورود به بغداد، ما خبری از او نداشتیم و به تماس‌های زیاد من پاسخ نداد تا بامداد روز یکشنبه که در تماس تلفنی یک دقیقه‌ای با لحن و ادبیاتی غیرمعمول از سلامتی‌اش خبر داد و دوباره از او بی‌خبر شدیم تا اینکه در رسانه‌های ایران خبر بازداشتش منتشر شد.



24 مهر 1398
 یک مقام مسئول در دفتر مرجعیت عالی شیعیان در نجف اشرف، گفت: ادعای منتشر شده در بعضی از رسانه‌ها مبنی بر حضور روح‌الله زم در دفتر حضرت آیت‌الله سیستانی و دیدار معظم‌له با وی کاملاً دروغ و بی‌اساس است.







24 مهر 1398
وزارت خارجه فرانسه در واکنش به خبر دستگیری روح‌الله زم  اعلام کرد: روح‌الله زم در این کشور وضعیت پناهندگی و کارت اقامت در فرانسه را دریافت کرده بود و هر زمان که می‌خواست می‌توانست از این کشور خارج یا به آن وارد شود.




24 مهر 1398
 شبکه المیادین لبنان به نقل از منابع عراقی و کردی آگاه مدعی شد که روح‌الله زم، در شهر اربیل عراق بازداشت شده است.




24 مهر 1398
 وزارت داخلی منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت روح‌الله زم، سرشبکه سایت آمدنیوز در اربیل را تکذیب کرد.




28مهر 1398
محمدجاسم الجویبراوی (مسئول امنیتی در عراق) گفت: دستگیری روح‌الله‌زم  سرشبکه سایت آمدنیوز در خاک عراق کاملا دروغ و نادرست است.




30 مهر 1398

جواد کریمی‌قدوسی (نماینده مجلس) در توییتی خبر داد افرادی که در نهاد ریاست‌جمهوری با پرونده روح‌الله زم مرتبط بوده‌اند، بازداشت شده‌اند. علی ربیعی، سخنگوی دولت در واکنش به این خبر، گفت: دستگیری چند تن در نهاد ریاست‌جمهوری کذب است و امیدوارم مقام‌های قضایی در پرونده ‌آمدنیوز اتهامات بی‌پایه‌ای که مایه تشویش اذهان عمومی می‌شود را مورد رسیدگی جدی قرار دهند.



30 مهر 1398
سخنگوی قوه قضاییه گفت: تا امروز غیر از خود روح‌الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت و چه در قوه قضاییه و چه در نیرو‌های مسلح بازداشت نشده است. 



21 بهمن 1398
 نخستین جلسه محاکمه روح‌الله زم در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب استان تهران و به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. قاضی ابوالقاسم صلواتی در این جلسه گفت: روح‌الله زم متهم است به «افساد فی‌الارض» در بازه زمانی سال ۹۵ تا زمان دستگیری از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور، نشر اکاذیب به‌طور گسترده، معاونت در تخریب، معاونت در ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور، تشکیل و اداره کانال معاند آمدنیوز و...




27 بهمن 1398
روح‌الله زم در دومین جلسه دادگاهش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران، اتهام «افساد فی‌الارض» را رد کرد.




5 اسفند 1398
 سومین جلسه رسیدگی به اتهامات روح‌الله زم در شعبه۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. روح‌الله زم در این جلسه گفت: اعلام زمان و مکان عملیات‌های سوریه به‌ویژه ترددهای حاج قاسم سلیمانی و ارسال لیست دورزنندگان تحریم به افسر جاسوسی سیا جزو ماموریتم بود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید