وعده راهاندازی خطوط تاکسی هوایی به کجا رسید؟
مستقیم از آسمان
استفاده از تاکسی هوایی در ایران مربوط به بازه زمانی فعلی نیست چرا که سالها پیش نیز خبر افتتاح خطوط تاکسی هوایی در رسانهها منتشر شده بود. بهعنوان مثال سال 91 اولین تاکسی هوایی تبریز فعالیتش را آغاز کرد. نکته قابل توجه این تاکسیهای هوایی قیمت بالای جابهجایی آنهاست. براساس گفته مدیرعامل شرکتی که طرح تاکسی هوایی تبریز را اجرایی کرد، در سال 91هزینه پرواز با تاکسی هوایی به رقم 3میلیون تومان میرسید اما در ادامه روند فعالیت تاکسیهای هوایی، شهرام آدمنژاد معاون حملونقل وزیر راه و شهرسازی در خردادماه 98اعلام کرد: «برنامهریزی کردهایم تا پایان امسال حداقل در2 مسیر ایرتاکسی راهاندازی شود.»
آخرین روز بهمن 98بود که خبر آمد شرکت هواپیمایی پویا با هدف احداث و راهاندازی ایرتاکسی، پشتیبانی تعمیراتی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه هوانوردی و ارائه خدمات پروازی به اقشار مختلف جامعه و صنعت، احداث ساختمان ایرتاکسی در فرودگاه امام خمینی (ره) را در دستور کار قرار داد. رضا جعفرزاده، مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری درباره سرنوشت وعده ایجاد دو مسیر تاکسی هوایی به روزنامه همشهری گفت: در تاریخ 7خرداد 98تفاهمنامهای با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، معاون حملونقل وزارت راه و همچنین دبیر توسعه فناوریهای حوزه فضایی و حملونقل پیشرفته بسته شد. او درباره سابقه فعالیت تاکسیهای هوایی توضیح داد: هماکنون تاکسی هوایی در تمام نقاط ایران وجود دارد و در این میان شرکت هواپیمایی پویا- تنها شرکت فعال- با3 نوع هواپیما کار تاکسی هوایی را در فرودگاههای مختلف ازجمله مهرآباد انجام میدهد و اخیرا نیز در فرودگاه امام خمینی(ره)، کلنگ احداث تاکسی هوایی زده شد، براساس تفاهمنامههایی که میان سازمان هواپیمایی با شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی بسته شده است.