• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 22 اسفند 1398
کد مطلب : 96978
+
-

پیشگیری از کرونا در سفر درون شهری

مهارت
پیشگیری از کرونا در سفر درون شهری


کرونا بیماری ویروسی است که باعث عفونت بافت‌های نرم و مجاری تنفسی در اعماق ریه‌ها می‌شود. از علائم رایج این بیماری می‌توان به تب، خستگی و مشکلات تنفسی(سرفه خشک) اشاره کرد. از آنجایی‌که کرونا پنومونی (pneumonia) یعنی عفونت ریوی ناشی از ویروس است، مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در از بین بردن آن بی‌فایده است. از سوی دیگر داروهای ضدویروسی که در برابر آنفلوآنزاها وجود دارد برای مهار این بیماری نیز مؤثر نیست. در حقیقت بهبودی در این بیماری کاملا بستگی به سیستم ایمنی بدن دارد و بسیاری از کسانی که جان خود را از دست داده‌اند در وضعیت سلامت کامل قرار نداشته‌اند. همچنین پیشگیری نیز بسیار اهمیت دارد. در ادامه به چند مهارت برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در سفرهای درون شهری اشاره کرده‌ایم.
1ـ پیش از سوارشدن و پس از پیاده شدن از خودرو دست‌هایمان را با آب و صابون یا ژل ضدعفونی‌کننده حاوی الکل تمیز کنیم تا خطر ابتلا و گسترش ویروس را کاهش دهیم. همچنین از تماس دست آلوده با چشم‌ها، بینی و دهان خود به‌طور جدی خودداری کنیم.
2ـ هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیریم. دستمال استفاده شده را در سطل زباله در دار بیندازیم.
3ـ دست‌دادن و روبوسی ممنوعِ ممنوع.
4ـ از تماس نزدیک با کسانی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند بپرهیزیم. همچنین از ترددهای غیرضروری در اماکن شلوغ هم تا حد ممکن خودداری کنیم. همانطور که پیش از این نیز توصیه کرده بودیم برای داشتن سفری امن‌تر بهتر است که در صندلی عقب بنشینید.
5ـ اسکناس‌ها همیشه منشا آلودگی‌های ویروسی، باکتریایی بوده‌اند. در این وضعیت بهتر است تا جایی‌که می‌توانیم از پرداخت آنلاین استفاده کنیم. همچنین درصورت لزوم هنگام استفاده از دستگاه‌های خودپرداز باید موارد احتیاطی مانند شست‌وشوی دست با آب و صابون و ضدعفونی کردن آن را پس از کار با دستگاه رعایت کنیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید