• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد مطلب : 96847
+
-

نخستین دادگاه عظیم‌خودرو به اتهام کلاهبرداری 4هزار میلیاردی برگزار شد

فروش 4هزار خودرو با مجوز 150خودرو

فروش 4هزار خودرو با مجوز 150خودرو


اولین جلسه رسیدگی به پرونده شرکت عظیم‌خودرو، روز گذشته به‌صورت علنی در شعبه سوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کاشانکی برگزار شد. به گفته قاضی، این پرونده جمعا حدود ۱۳۰۰شاکی دارد. بنابر کیفرخواست پرونده، مدیرعامل شرکت پارسیان عظیم خودرو (متهم ردیف اول) و نایب‌رئیس شرکت (متهم ردیف دوم) به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان ۴ هزار و ۵۹۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۸۱۶ ریال متهم هستند. همچنین، مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی عظیم خودرو به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان ۱۱۲میلیارد و ۲۱۰میلیون و ۹۷۱هزار ریال متهم است. شخص حقوقی شرکت پارسیان عظیم خودرو نیز به‌ عنوان دیگر متهم این پرونده مطرح است.
باقری، نماینده دادستان، گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده ۴هزار و ۱۱۴خودرو توسط این شرکت پیش‌فروش شده در حالی‌ که شرکت تنها مجاز به پیش‌فروش ۱۵۰دستگاه فوتون بوده است و در گزارش صراحتا آمده احتمال فرار متهم ردیف اول و خانواده وی وجود دارد. وی افزود: متهم ردیف دوم در اظهاراتش گفته شرکت عظیم خودرو در سال ۹۶، 100میلیارد تومان زیان انباشته داشته است. نماینده دادستان همچنین با اشاره به گزارش وزارت اطلاعات گفت: پس از دستگیری متهم ردیف اول، متهم ردیف سوم به همراه همسر متهم ردیف اول و پدر متهم ردیف اول اقدام به افتتاح حساب می‌کند و مجددا عملیات پیش‌فروش خودرو صورت می‌گیرد.
نماینده دادستان با اشاره به ‌نظریه کارشناسی گفت: با جمع مبالغی که بابت پیش‌فروش از مشتریان اخذ شده مبلغی در حدود ۵هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۱۵۶ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۰ ریال محاسبه شده است و 3هزار و ۹۰۴ خودرو تحویل نشده است. نظر به‌مراتب فوق از دادگاه برای نامبردگان درخواست کیفر می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :