• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 20 اسفند 1398
کد مطلب : 96807
+
-

سرقت موتور در تهران، فروش در اراک

سرقت موتور در تهران، فروش در اراک


مرد جوان پس از سرقت موتورسیکلت در تهران آنها را با اتوبوس به اراک می‌برد و می‌فروخت اما بازگشت یکی از موتورهای سرقتی به تهران راز او را فاش کرد.
به گزارش همشهری، اوایل اسفندماه مأموران گشت پلیس آگاهی تهران در خیابان ولنجک به یک موتورسیکلت ان‌اس قرمزرنگ که مرد جوانی سوار آن بود مشکوک شدند. آنها پیش از این گزارش‌هایی درباره سرقت این نوع موتورها دریافت کرده بودند و به همین دلیل به سراغ جوان موتورسوار رفته واز او درخواست ارائه مدارک موتور کردند. مرد جوان اما هیچ‌گونه مدرکی همراه نداشت و می‌گفت موتور را از شهرستان اراک و از مردی به نام سهراب خریده است. وی گفت: وقتی موتور را از سهراب خریدم، 10میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت دادم و قرار شد مابقی را بعد از تحویل مدارک و انتقال سند موتورسیکلت پرداخت کنم اما سهراب هنوز مدارک موتور را تحویلم نداده است. من هم موتور را به تهران منتقل کردم و منتظر بودم که هر وقت مدارک آن آماده شد، بقیه پول را هم پرداخت کنم.
اظهارات مرد جوان در حالی بیان می‌شد که مأموران با بررسی بدنه موتورسیکلت متوجه شدند که شماره‌های ارکان اصلی آن مخدوش شده و این یعنی موتور سرقتی است. در این شرایط موتورسیکلت مورد نظر توقیف و به اداره آگاهی منتقل و دستور بازداشت فروشنده آن یعنی سهراب نیز صادر شد.
در ادامه تیمی از کارآگاهان با دریافت نیابت قضایی راهی اراک شدند و با شناسایی محل زندگی سهراب موفق شدند او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند. در بازرسی مخفیگاه این مرد 3موتورسیکلت ان‌اس کشف شد که در ادامه معلوم شد همه آنها سرقتی هستند. سهراب که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت موتورها اعتراف کرد و گفت: موتورسیکلت‌ها را تنها و در خیابان جمهوری سرقت می‌کردم. بعد آنها را به ترمینال برده و با اتوبوس به اراک منتقل می‌کردم. در مخفیگاهم با استفاده از تجهیزاتی که داشتم شماره شاسی و دیگر ارکان اصلی موتور را از بین می‌بردم تا هرگز معلوم نشود که مسروقه هستند. بعد به‌دنبال مشتری مناسب می‌گشتم و موتورها را زیر قیمت بازار به آنها می‌فروختم اما خبر نداشتم که یکی از خریداران، موتور سرقتی را دوباره به تهران برمی‌گرداند و باعث لورفتن من می‌شود.
سهراب در ادامه بازجویی‌ها مدعی شد که حدود یک‌سال است که با این شگرد موتورسیکلت سرقت می‌کند و در اراک به فروش می‌رساند. او که 2فقره سابقه کیفری نیز در پرونده‌اش دارد بعد از اعتراف به این سرقت‌ها، نشانی خریدران را در اختیار پلیس قرار داد و به این ترتیب یکی از موتورهای مسروقه در شهرستان بوکان کشف شد. به گفته سرهنگ شمس‌الدین میرزکی، معاون مبارزه با سرقت وسایط نقلیه پلیس آگاهی تهران، با کشف موتورهای سرقتی از متهم، تحقیقات برای شناسایی مالباختگان و دیگر سرقت‌هایی که این مرد رقم زده است ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید