• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 19 اسفند 1398
کد مطلب : 96719
+
-

نامجو مطلق: بیماری را شوخی نگیرید

مربی استقلال در واکنش به ادعای قهرمانی مدیر عامل پرسپولیس می‌گوید هنوز 10بازی ما مانده و برای قهرمانی تلاش می‌کنیم

محمد زارعی|

کرونا، فوتبال را تحت‌تأثیر قرار داده و شاید لیگ برتر را با چالش جدی مواجه کند. مجید نامجو مطلق، مربی استقلال در شرایط فعلی کشورمان به‌دلیل شیوع بیماری کرونا بیشتر از فوتبال به فکر مردم است و در این مصاحبه‌خود چند باره تأکید و حتی خواهش دارد که مردم نکات بهداشتی‌ای که مسئولان مربوطه اعلام می‌کنند را رعایت کنند. صحبت‌های نامجو مطلق را در ذیل می‌خوانید: 

   تمرینات که تعطیل است و در قرنطینه هستید، درست است؟
بله من هم در خانه استراحت می‌کنم تا ببینم چه می‌شود تا دوباره برنامه‌هایم را ادامه دهم. البته همین الان هم کادرفنی به بازیکنان برنامه داده تا در این روزها که تمرینات گروهی تعطیل است به‌صورت انفرادی تمرین کنند. این موضوع باعث می‌شود آمادگی بدنی خود را از دست ندهند.

   باتوجه به شیوع بیماری کرونا فکر می‌کنید سرنوشت لیگ برتر در فصل جاری چه باشد؟
بستگی دارد شرایط چگونه شود و اینکه بتوانند بیماری را کنترل کنند. پزشکان دارند زحمت خود را می‌کشند. مردم هم باید مسائل بهداشتی را که مسئولان می‌گویند رعایت کنند. متأسفانه یکسری‌این بیماری را شوخی گرفته‌اند. باید بدانند عواقب بدی دارد. الان همه جا را تعطیل کرده‌اند تا این بیماری پیشرفت نکند اما متأسفانه می‌بینیم که یکسری راهی شهرهای شمالی شده‌اند. مردم باید بدانند مسائل بهداشتی تأکید شده در نهایت به نفع خودشان است.

   محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تأکید کرده اگر قرار است لیگ تعطیل شود باید عنوان قهرمانی را به پرسپولیس بدهند، نظر شما چیست؟
(می‌خندد) نمی‌دانم! انصاری‌فرد است دیگر... قهرمان که مشخص نیست چطور اینها (پرسپولیسی‌ها) خود را قهرمان می‌دانند؟ هنوز 9بازی دیگر مانده؛ تازه ما که 10 بازی دیگر داریم و تلاش می‌کنیم قهرمان شویم.

   اگر لیگ لغو شد به‌نظر بهترین راهکار چیست؟
باید ببینیم شرایط چه می‌شود. مقابله با ویروس تا چه مرحله‌ای پیش می‌رود و آیا می‌توانند آن را کنترل کنند؟ الان AFC اعلام کرده لیگ قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد. باید تکلیف این مسابقات هم مشخص شود. براساس تاریخی هم که مسئولان سازمان لیگ اعلام کرده‌اند لیگ از 14فروردین دوباره پیگیری خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد خوب است. پیش‌بینی شده اوج بیماری کرونا در همان هفته‌های نخست فروردین‌ماه خواهد بود.

   مسئولان سازمان لیگ برتر اعلام کرده‌اند در کشوری مانند ایتالیا بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود شاید این رویه در ایران هم انجام شود. با این مسئله موافق هستید؟
باید توجه داشته باشیم هم‌اکنون ایران بعد از چین، دومین کشور در دنیاست که بیشترین درگیری را با بیماری کرونا دارد. البته چین هم توانسته این بیماری را کنترل کند اما کشورهای اروپایی که بازی‌های خود را بدون تماشاگر برگزار می‌کنند خیلی درگیر بیماری کرونا نیستند؛ حداقل به اندازه ایران درگیر این بیماری نیستند. با این حال می‌شنویم که آنها هم بازی‌های خود را لغو می‌کنند. ضمن اینکه در بیشتر کشورهای اروپایی شهرها خیلی به هم نزدیک هم هستند و با اتوبوس می‌شود تردد کرد اما ما دائما باید با هواپیما رفت وآمد کنیم. آنچه هم تأکید شده یکی از محیط‌هایی که بیشتر خطر بیماری کرونا دارد فرودگاه‌ها هستند.

   پس با این تفاصیل باید مسابقات را تعطیل کنیم؟
به هرحال بازی‌ها بدون تماشاگر هم باشد بازیکنان با هم برخورد می‌کنند. ضمن اینکه عوامل اجرایی بازی هستند؛ همینطور مربیان، خبرنگاران و عکاسان هم هستند.

  وضعیت مصدومان استقلال چگونه است؟
فقط شیخ دیاباته و سیاوش یزدانی مصدوم بودند که دارند با فیزیوتراپی درمان خود را انجام می‌دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید