• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 15 اسفند 1398
کد مطلب : 96591
+
-

منهای فوتبال

  فدراسیون جهانی: وزنه‌برداران نگران سهمیه نباشند
وزنه‌بردارانی که سهمیه المپیک2020 توکیو را نگرفته‌اند، نگران لغو مسابقات انتخابی نباشند. بعد از شیوع کرونا و لغو مسابقات گزینشی المپیک، فدراسیون‌ جهانی سختگیری‌های قبلی را اعمال نمی‌کند. وزنه‌برداران برای اینکه بتوانند در مسابقات گزینشی وزنه‌ بزنند، از قبل باید ثبت‌نام می‌کردند اما فدراسیون جهانی اعلام کرده است اگر رویدادی به‌دلیل کرونا لغو شود، وزنه‌برداران می‌توانند در تورنمنت‌های دیگر شرکت کنند. البته این حضور باید با تأیید فدراسیون جهانی باشد. طبق اعلام قبلی فدراسیون جهانی در مسابقات قاره‌ای فقط ورزشکاران منطقه می‌توانستند شرکت کنند اما در شرایط فعلی اگر میزبان موافق باشد، وزنه‌برداران دیگر قاره‌ها‌ هم می‌توانند در رقابت‌های قاره‌های دیگر شرکت کنند. سهراب مرادی و کیانوش رستمی وزنه‌برداران ایرانی هستند که به‌دنبال سهمیه‌اند.

  اتحادیه جهانی به‌نفع کشتی ایران تصمیم می‌گیرد
کشتی ایران نگران 6 سهمیه‌ای است که هنوز برای بازی‌های المپیک توکیو نگرفته ‌و اتحادیه جهانی هم پیگیر شرایط ایران برای گرفتن این سهمیه‌هاست. قرار بود مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا، هشتم فروردین در چین برگزار شود، با توجه به شیوع کرونا در این کشور، میزبانی به قرقیزستان منتقل شد اما شرایط حاد کرونا، لغو بیشتر پروازها و بسته‌شدن مرزها، قرقیزستان را مجبور کرد از میزبانی انصراف دهد. اتحادیه جهانی هنوز زمان و محل برگزاری این مسابقات را مشخص نکرده است. مسئولان این اتحادیه برای این انتخاب، شرایط ایران را درنظر می‌گیرند. آنها در تماس با مسئولان فدراسیون کشتی، پیگیر شرایط ایران برای حضور در این مسابقات شده‌اند و وعده داده‌اند تصمیمی می‌گیرند تا نمایندگان ایران بتوانند در مسابقات گزینشی حاضر شوند. تنها مشکل ایران حضور در رقابت‌های گزینشی نیست. هم‌اکنون اردوهای تیم ملی تعطیل شده ‌و مربیان خیلی از کشتی‌گیران خبر ندارند. ابراهیم مهربان، مربی تیم ملی کشتی آزاد دیروز در برنامه سلام صبح‌‌بخیر تلویزیون گفت: «با توجه به تعطیلی‌ها نظارت ما نسبت به ملی‌پوشان کم شد. آنها باشگاه می‌روند اما شرایط تمرینی‌شان برای ما نامعلوم است.»‌

  عباسعلی امروز جراحی می‌شود 
حمیده عباسعلی امروز در آلمان جراحی می‌شود. عباسعلی کاراته‌کایی است که سهمیه المپیک توکیو را برای ایران گرفت. او در مسابقات کاراته وان اتریش درحالی‌که در فینال از حریف ایتالیایی‌اش 2 بر یک جلو بود، مصدوم شد ولی تا ثانیه‌های پایانی نتیجه را حفظ کرد و مدال طلا گرفت اما آسیب‌‌دیدگی‌اش به حدی شدید بود که از همان جا راهی بیمارستان شد. عباسعلی به همراه مربی‌اش سمانه خوشقدم، از اتریش عازم هانوفر و کلینیک تخصصی این شهر شد. تشخیص پزشکان این کلینیک پارگی رباط صلیبی و کشیدگی لیگامنت است. عباسعلی امروز جراحی می‌شود. پزشکان گفته‌اند او بعد از 2ماه استراحت می‌تواند تمریناتش را آغاز کند. المپیک توکیو از مرداد آغاز می‌شود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید