• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96436
+
-

کوتاه از حادثه

ماموران قلابی بهداشت در کمین مردم
معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا درخصوص سوءاستفاده احتمالی از طرح مراجعه مأموران بهداشت به در منازل هشدار داد. به گزارش پلیس، سرهنگ رضا موذن با اشاره به اعلام وزیر بهداشت مبنی بر اعزام گروه‌های بهداشتی به در منازل، گفت: هموطنان می‌بایست به‌منظور جلوگیری از هرگونه سرقت و کلاهبرداری احتمالی که ممکن است از سوی مأموران قلابی بهداشت انجام شود، مراقب باشند و قبل از هرگونه اقدامی، کارت شناسایی افراد را رویت کنند. وی افزود: شهروندان همچنین لازم است بدانند که ماموران بهداشت اجازه ورود به داخل منازل، پرسیدن سؤال درباره وضعیت زندگی افراد، بازدید منزل یا پارکینگ یا احیانا نقل و انتقال اشیا و لوازم منزل با ادعای ضد‌عفونی کردن آنها را ندارند و حتی ضد‌عفونی کردن محیط نیز با نظارت انجام می‌شود. بنابراین اگر افرادی به مقابل منازل مراجعه کرده و مدعی شدند که باید داخل منزل را بازدید کنند، شهروندان باید ماجرا را به پلیس 110یا مرکز بهداشت گزارش کنند.


فرار پس‌ازآتش‌سوزی عجیب
تحقیقات برای بازداشت 2دوست که درجریان یک شوخی عجیب مغازه یکی از دوستانشان را به آتش کشیده و او را به کام مرگ فرستاده‌اند، از سوی تیم کارآگاهان جنایی پایتخت آغاز شده است. به گزارش همشهری، ساعت 11:10صبح دوشنبه مأمور کلانتری ونک با قاضی مصطفی واحدی کشیک جنایی تهران تماس گرفت و اعلام کرد که پسری حدودا 33ساله به‌دلیل سوختگی شدید جانش را از دست داده و مرگ وی مشکوک است. با دستور قاضی جنایی تحقیقات در این خصوص آغاز و مشخص شد که این پسرجوان از 6روز قبل به‌دلیل سوختگی در بیمارستان سوانح و سوختگی بستری شده و تحت درمان قرار گرفته اما تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و او صبح دوشنبه پس از 6روز فوت شده است.
یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که این پسرجوان در یک مغازه پلاستیک‌فروشی کار می‌کرد و روز حادثه به‌دلیل آتش‌گرفتن مغازه در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود. اما هنوز علت آتش‌سوزی مشخص نبود تا اینکه کارآگاهان در بازبینی تصاویردوربین مداربسته موفق شدند راز این حریق عجیب را فاش کنند. آنطور که تصاویر دوربین مداربسته نشان می‌داد در زمان حادثه 2نفر از دوستان متوفی وارد مغازه وی شدند و شروع کردند به صحبت و شوخی کردن. آنها در عالم شوخی از برف شادی استفاده کردند و بعد از پخش‌کردن آن داخل مغازه فندک را روشن کردند. همین شوخی عجیب باعث شد تا مغازه دچار حریق شود. 2دوست اما وقتی آتش به تمام قسمت‌های مغازه سرایت کرد از ترسشان فرار کردند.
از سویی کسبه‌های محل که متوجه آتش‌سوزی شده بودند به کمک شتافتند و به آتش‌نشانی و اورژانس زنگ زدند و در نهایت پسر جوان که در این آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شده بود، جانش را از دست داد. با این اطلاعات قاضی جنایی حکم جلب 2دوست متوفی را که پس از این حادثه فراری شده‌اند صادر کرد و تحقیقات برای دستگیری آنها آغاز شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید