• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96428
+
-

با مردم

داروخانه‌ها همچنان ماسک و ژل ضدعفونی ندارند
درحالی‌که مسئولان مدام اعلام می‌کنند که ژل و ماسک به اندازه کافی تولید و توزیع خواهد شد هیچ خبری از توزیع ماسک در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانگاهی نیست. نمونه آن داروخانه واقع در نبش خیابان فرخی یزدی در پاسداران است که به 2زبان نوشته ماسک و ژل ضدعفونی نداریم، حتی پد الکلی هم نداریم. تکلیف مردم در این شرایط شیوع ویروس کرونا چیست.

مهدوی از تهران

فروش ماهی قرمز در خیابان‌های اردبیل
فروش ماهی قرمز و سایر آبزیان حتی به‌صورت پنهانی انجام می‌شود و این نگرانی وجود دارد که بچه‌ها از طریق این آبزیان و به‌ویژه ماهی قرمز به کرونا مبتلا شوند. از مسئولان تقاضا داریم در این خصوص اطلاع‌رسانی کرده و با خاطیان نیز برخورد کنند.
آقا میرزایی از اردبیل

 کنترل قیمت‌ها از خاطر رفته است
کنترل قیمت‌ها هرچند تاکنون موفق نبوده اما همان میزان اندک کنترلی که وجود داشت انجام نمی‌شود و قیمت سکه و ارز همچنان بی‌رویه در حال صعود است که تأثیر آن در قیمت‌های بازار مشهود است. هرچند کرونا و مسائل دیگر ماه‌های اخیر وقت و انرژی بسیاری از مردم و مسئولان را گرفته است اما دلیل نمی‌شود از اقتصاد تا این اندازه غافل شویم.
رضایت از تهران

شیوع کرونا در اراک باید ‌ماه قبل اعلام می‌شد
درحالی‌که آمار شیوع کرونا در اراک بسیار شیب تندی دارد مسئولان باید خیلی زودتر از اینها به مردم هشدار می‌دادند. در میان مردم فوت بر اثر آنفلوانزا در ماه‌های اخیر دیده شده که به‌نظر می‌رسد مربوط به آنفلوانزا نبوده و جا داشت مردم زودتر از موضوع آگاه می‌شدند.
فراهانی از اراک

انتقال پول محدود بین بانکی محدودیت معاملات است
انتقال پول بین بانکی که از روز گذشته بانک مرکزی قانون آن را اعلام کرد نمی‌تواند جلوی پولشویی را بگیرد، زیرا پولشویی در این ارقام چندان با معنا نیست. این قانون باید شامل معاملات چندده میلیاردی شود نه رقم 200میلیون تومان که اگر قرار باشد خانه معامله کنید باید حداقل 5برابر این رقم بپردازید.
محمدپور از تهران

صف طولانی کامیون‌ها در مرز سومار
مرز زمینی سومار پس از 2روز تعطیلی بازگشایی شده و هم‌اکنون حدود هزار کامیون در صف خروج از مرز هستند؛ درحالی‌که طرف عراقی هم اعلام کرده آمادگی خرید این میزان محصول که اغلب کاشی و سرامیک است، ندارد. در این شرایط رانندگان مجبور به اقامت موقت در مرز شده‌اند درحالی‌که امکانات کافی برای استقرار یا رعایت بهداشت در این مرز نیست و این تجمع می‌تواند به کانون شیوع کرونا تبدیل شود. از مسئولان تقاضای توجه و رسیدگی داریم.
دبیری از کرمانشاه

بیمارستان‌های رشت بیماران را به یکدیگر پاس می‌دهند
بیمارستان‌های رشت از پذیرش بیماران خودداری می‌کنند و اگر کسی علائمی غیراز کرونا داشته باشد او را نمی‌پذیرند. برادرم را با علائم آپاندیس به بیمارستان بردیم و در نهایت مجبور شدیم او را برای بستری و جراحی به قزوین ببریم. واقعا این وضعیت نیازمند مدیریت است وگرنه تبدیل به بحرانی سیاه خواهد شد.
یوسفی از رشت

پسماندهای کرونایی را در کیسه زباله دربسته بیندازند
متأسفانه در گوشه و کنار پیاده‌رو و خیابان دستکش، ماسک و دستمال‌هایی دیده می‌شود که استفاده کرده‌اند و بعد بدون توجه به امکان گسترش آلودگی در سطح شهر رها شده‌اند. ضمن اینکه مردم باید از این کار خودداری کنند توقع می‌رود نسبت به جمع‌آوری این زباله‌ها به‌طور جدی اقدام شود تا باعث گسترش بیماری کرونا و دیگر موارد نشود.
حسین‌پور از تهران

گرانی سرسام‌آور دارو
برای یک سرماخوردگی ساده هم باید میزان زیادی هزینه کرد. آیا در این شرایط دولت نمی‌تواند تمهیدی ویژه برای داروهای فصل سرما درنظر بگیرد تا مردمی که روزانه مجبور به هزینه‌کردن رقم قابل توجهی برای ماسک و مواد ضدعفونی هستند، کمتر تحت فشار قرار گیرند.
نوری کجوری از ساری

بازار کساد نوروز
بعد از یک‌سال کسادی بازار و بی‌رونقی و گرانی بی‌رویه اقلام و کالاها منتظر بازار شب عید بودیم که با همه‌گیر شدن کرونا این بازار از دست رفته و عملا امثال من که سرمایه چندانی ندارند ورشکسته محسوب می‌شوند. مسئولان به داد برسند و فکری بکنند.
فرهودی از تهران

قطعی آب در گلستان نگران‌کننده است
قطعی مکرر آب در استان گلستان در شرایط اضطراری کنونی واقعا نگران‌کننده است و باعث اختلال در رعایت مسائل بهداشتی می‌شود. لطفا مسئولان به این موضوع دقت داشته باشند.
ندری از گرگان

پاسخ مسئولان
روابط عمومی منطقه2 شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع مشکلات پلاک آبی ملک واقع در فلکه اول صادقیه خیابان رحیمی جنوبی کوچه ختایی در ستون بامردم 30بهمن‌ماه پاسخ داده است: «نوشته روی پلاک فوق یکی قانونی و دیگری با اسپری توسط مالک نوشته شده که پلاک دست‌نوشته امحا شد و مالک محترم ملک باید جهت دریافت پلاک آبی قانونی به شهرداری ناحیه2 منطقه5 اداره خدمات شهری واحد زیباسازی مراجعه کند تا اقدامات لازم درخصوص پلاک مورد نظر انجام گیرد.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید