• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96435
+
-

کیفیت متغیر هوای تهران در اسفندماه

هوا
کیفیت متغیر هوای تهران در اسفندماه

تهران در اسفند‌ماه سال‌جاری شاهد تغییرات بسیاری در کیفیت هوا بود. همزمان با شروع‌ ماه اسفند رفته‌رفته شرایط جوی به لحاظ دما، وزش باد، بارش و سایر موارد تغییر کرد و شرایط ناپایدار و متفاوتی در این ایام شکل گرفت. با این تغییرات روند کیفیت هوا و افزایش و کاهش میزان آلاینده‌ها در هوا نیز بسیار متغیر می‌شود.

به گزارش همشهری، محسن روشنی، مدیر واحد پایش آلودگی هوای شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: از آغاز اسفندماه سال‌جاری با شرایط مختلف به لحاظ هواشناسی، شرایط کیفی هوا نیز شکل گوناگونی به‌خود گرفته است. طی 12روز ابتدای اسفندماه به‌علت گوناگونی شرایط هواشناسی، شرایط مختلفی نیز به لحاظ کیفیت هوا در شهر تهران روی داده است و 8روز قابل‌قبول، 3روز ناسالم برای گروه‌های حساس و حتی یک روز پاک تجربه شده و البته شرایط در میانگین ساعتی، بسیار متنوع‌تر از این بوده است.
به گفته روشنی، در مدت مورد بررسی در روزهایی مانند 6و 7 اسفندماه که بارش باران به همراه وزش باد مناسب وجود داشته، وضعیت کیفیت هوا در شرایط مطلوبی قرار داشته است و در روزهایی مانند 9، 10و 11 اسفند که سرعت باد ناچیز بوده، کیفیت هوا در شرایط نامطلوب قرار گرفته است و مجدداً با وزش باد و بارش باران از بامداد روز 12اسفند، کیفیت هوا رو به بهبودی نهاده است.

روشنی خاطرنشان کرد: با بررسی این موارد مشخص می‌شود که شهر تهران پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش میزان آلایندگی دارد و به‌دلیل شرایط جغرافیایی و انبوه منابع ثابت و متحرک آلودگی در این شهر، به محض کاهش شرایط برای تهویه طبیعی، با افزایش شاخص کیفیت هوا روبه‌رو می‌شویم. لذا اجرای قوانین موجود، بهبود کیفیت ناوگان حمل‌ونقل و صنایع، تامین سوخت مناسب، ارتقای کیفیت و کمیت حمل‌ونقل همگانی و حرکت به سمت استفاده از حمل‌ونقل پاک، امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

این خبر را به اشتراک بگذارید