• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96420
+
-

خیز کرونا درمیان سیاستمداران

سیدمحمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت

خیز کرونا درمیان سیاستمداران

فوت سیدمحمد میرمحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و خواهر‌زاده آیت‌الله شبیری زنجانی هم دیروز در لابه‌لای اخباری که از شیوع کرونا دست به‌دست می‌شد، خبرساز شد.
هرچند پیش از میرمحمدی، منتخب مردم آستانه اشرفیه در مجلس یازدهم و رئیس دفتر آیت‌الله شبیری زنجانی نیز در دایره مسئولان دیروز و امروزی قرار داشتند که قربانی کرونا‌ویروس شدند، اما خبر درگذشت میرمحمدی به نوعی آلارم جدی کرونا را در عالم سیاست به صدا درآورد، آن هم در ایامی که برخی مسئولان خواسته یا ناخواسته مسابقه «من یک کرونایی‌ام» را به راه انداخته‌اند و هر روز شاهد اعلام «کرونایی شدم» از سوی مسئولان - از نمایندگان مجلس گرفته تا جمعی از سیاسیون و فرزندانشان- هستیم؛ جمعی که بدون داشتن علائم ظاهری کرونا‌ویروس، دسترسی راحتی به کیت‌های تشخیص ابتلا به این ویروس ‌دارند و بعد از اعلام نتیجه تست‌شان از طریق ویدئوهایی کوتاه، با ظاهری آراسته و لبخند‌زنان پشت دوربین قرار می‌گیرند و می‌گویند کرونایی شده‌اند؛ بعضا هم ابتلایشان را رد می‌کنند، جمعی دیگر هم حساب‌های شخصی‌شان را در فضای مجازی روی موج کرونا قرار داده‌اند و با اعلام اینکه کرونایی شده‌اند، از قرنطینه و درمان خانگی‌شان گزارش روزمره می‌دهند. سبک حضور این طیف در فضای مجازی بیشتر از اینکه به همراهی و دلسوزی ملی شبیه باشد، شبیه کارناوالی است که در آن، جمعی طالب شهرت برای ارتباط‌گیری با مخاطب بر موج کرونا سوار شده‌اند و تا اطلاع ثانوی از کرونا بهره می‌برند. به گزارش همشهری، سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران با گلایه از تست‌دادن غیرضرور و سهل جمعی از مدیران ابراز امیدواری می‌کند بیماری باعث شود رفتار عده‌ای تغییر کند؛ «یک عده واقعا فکر می‌کنند‌ ژن برتر هستند و واقعا به این باور رسیده‌اند که بهتر از بقیه مردم هستند و حق دارند برای دیگران تصمیم‌گیری کنند.» پیش از این اعلام شده بود چهره‌های سیاسی مثل معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور یا مصطفی پورمحمدی، عضو جامعه روحانیت مبارز هم دچار کرونا شده‌اند.

 نگاهی به رزومه میرمحمدی
میرمحمدی که نوه مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سیداحمد زنجانی(ره) است، در سال۱۳۲۷ در قم به‌دنیا آمد، پدر مرحوم میرمحمدی، آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی، نماینده تهران در مجلس خبرگان بود که آذرماه امسال درگذشت. او دکترای مدیریتش با گرایش سیاستگذاری را از دانشگاه تهران اخذ کرده و عضو هیأت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی بود. از رزومه اجرایی او می‌توان به مسئولیت رئیس دفتر آیت‌الله خامنه‌ای‌ درمدت 8سال ریاست‌جمهوری ایشان اشاره کرد؛ سمتی که در دولت اول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز ادامه داشت. او سپس در ادوار ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نمایندگی را برعهده گرفت. وی به ‌مدت ۱۴‌سال معاونت نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری را به‌عهده داشته است. از 2سال پیش با حکم ایشان، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد. سیدمحمد میرمحمدی، مادر خود را که خواهر آیت‌الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید است، هفته گذشته بر اثر کرونا از دست داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید