• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 13 اسفند 1398
کد مطلب : 96404
+
-

خبرهای کوتاه

وزارت میراث متولی مدیریت کرونا در بخش گردشگری و ورزشی شد
ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، مدیریت فضاهای گردشگری و ورزشی را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سپرد و نخستین نشست کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا در وزارت میراث فرهنگی برگزار شد. به گزارش وزارت میراث فرهنگی، در این جلسه تصویب شد که دستورالعمل‌های تخصصی نحوه پیشگیری، کنترل و مواجهه با شیوع ویروس کرونا در مراکز گردشگری، زیارتی و ورزشی، سریعا توسط دستگاه‌های مرتبط تهیه، ابلاغ و نسخه‌ای از آن در اختیار وزارت میراث فرهنگی قرار بگیرد. همچنین ورود و پذیرش مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی فاقد مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی ممنوع و از برگزاری اردوهای دانشجویی و دانش‌آموزی تا عادی شدن شرایط جلوگیری شد. همچنین دستگاه‌های عضو مکلف شدند، گزارشی از اقدامات نظارتی خود به دبیرخانه کمیته (معاونت گردشگری) ارائه کنند.

هتل‌های یزد تعطیل شدند
به‌دنبال اعلام اوج شیوع بیماری کرونا در این هفته از سوی دولت، هتل‌های استان یزد با صدور بیانیه‌ای به‌طور خودخواسته و بدون دریافت هیچ‌گونه اطلاعیه و ابلاغیه‌ای نسبت به تعطیلی واحدهای اقامتی و حتی بومگردی‌های خود اقدام و هدف از این اقدام را تلاش برای حفظ سلامت مردم اعلام کردند. سیدامیرناصر طباطبایی، رئیس جامعه هتلداران استان یزد به ایسنا گفت: این اقدام صرفاً با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از سفر به یزد انجام شده است.

درخواست ایکوم ایران برای تعطیلی موزه‌ها 
درخواست کارکنان موزه‌ها برای تعطیل شدن موزه‌های کشور به‌دلیل شیوع کرونا با بی‌توجهی مسئولان وزارت میراث فرهنگی مواجه شد و حتی اعلام مدیرکل امور موزه‌ها و آثار منقول وزارت میراث فرهنگی در روزهای نخست انتشار کرونا در ایران، برای تعطیلی موزه‌ها با واکنش منفی وزارت میراث فرهنگی مواجه شد. اما اعلام شد، موزه‌ها تعطیل نیستند و تنها بازدید گروهی از آنها متوقف شده است. اکنون رئیس کمیته ملی موزه‌های ایران وابسته به کمیته جهانی موزه‌ها(ایکوم) با ارسال نامه‌ای به علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از او خواست: «به‌دلیل شیوع بیماری کرونا و در راستای حفظ سلامت هموطنان گرامی در هنگام بازدید از بناهای تاریخی و موزه‌ها و در تعقیب بخشنامه‌های صادره از اداره کل موزه‌ها، در شرایط کنونی پیشنهاد می‌شود بازدید برای مدت زمانی تعطیل شود تا فرصت بازنگری کیفی فضاهای مورد اشاره توسط متخصصان اداره کل موزه‌های آن وزارتخانه جهت فراهم ساختن شرایط مناسب برای پذیرش بازدیدکنندگان بالاخص مسافران نوروزی فراهم شود.» سیداحمد محیط طباطبایی در این نامه افزوده است: «ترتیبی اتخاد کنید تا برای فضاهای مورد اشاره، موارد لازم و ضروری اعلام شده از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قبیل ماسک، مواد ضدعفونی و... تامین شود تا حداقل وضعیت مطلوب و مورد تأیید برای حضور بازدیدکنندگان در این مکان‌ها فراهم شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید